Program Six Sigma po raz pierwszy został wprowadzony w Motoroli w połowie lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Promotorami programu byli Bob Galvin (syn założyciela firmy) oraz Bill Smith. Jedną z charakterystycznych zmian w podejściu do doskonalenia była nowa definicja jakości wprowadzona w ramach programu. Jakość zdefiniowano jako wartość. Wartość dla właścicieli kapitału oraz wartość dla klientów. Określenie jakości w formie mierzalnych parametrów pozwoliło na pragmatyczne zarządzanie jej tworzeniem. Z pojęcia filozoficznego, niedoścignionej doskonałości, której granice były trudne do określenia, jakość została wyrażona w formie wskaźników oraz ich konkretnych wartości, oczekiwanych przez klientów biznesu, czyli właścicieli kapitału oraz odbiorców wyrobów materialnych, usług czy też informacji, jako efektów zamierzonych procesów wytwarzania.
Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu