XI Konferencja Lean Management

Tekst otwarty nr 6/2011

W dniach 14–16 czerwca 2011 r. we Wrocławiu odbędzie się XI Konferencja Lean Management. Organizatorem tego wydarzenia jest Lean Enterprise Institute Polska (LEI Polska). Tegoroczna konferencja w swojej tematyce mocno ogniskuje się na roli kierownictwa organizacji i stało się tak nie bez przyczyny.

Doświadczenia wielu firm, a także ostatnie badania realizowane w ośrodkach zrzeszonych w Lean Global Network pokazują, że:

w lean musi być wprowadzany od samej góry,

w lean może poprawić efektywność i skuteczność zarządzania tak samo, jak poprawia produktywność produkcji czy usług,

w nowa rola i struktura kierownictwa organizacji są potrzebne, aby zarządzać od początku do końca strumieniami wartości, które przechodzą przez wiele działów organizacji.

Konferencja skupi się na najlepszych praktykach w zakresie zarządzania – na przywództwie zgodnym z zasadami lean i na kierowaniu organizacją w stylu lean. W szczególności poruszone będą następujące kwestie:

w Jak realizować rolę nauczyciela i coacha, będąc menedżerem?

w Jak oceniać wyniki organizacji?

w Na czym polega zaangażowanie menedżerów?

w Jakich reguł i zasad powinni przestrzegać zarządzający organizacjami?

w W jaki sposób objąć filozofią lean całość organizacji?

w Jak być motorem zmian?

w Jak angażować pracowników w ciągłe doskonalenie?

XI Konferencja Lean Management to okazja, aby posłuchać wybitnych autorytetów: Mike’a Rothera, Michaela Ballé, Orresta Fiume, Johna Burtona i Marka Piątkowskiego. Wystąpią oni nie tylko w sesji plenarnej konferencji, ale także poprowadzą seminaria tematyczne poświęcone kluczowym kwestiom zarządzania i przewodzenia według zasad lean. Podczas konferencji zaplanowana jest premiera polskich tłumaczeń książek dwóch – spośród wymienionych, gości specjalnych konferencji: Toyota Kata autorstwa Mike’a Rothera i menedżera lean Michaela Ballé.

Kluczową częścią konferencji jest sesja studiów przypadków, która odbędzie się po południu drugiego dnia obrad. Swoimi doświadczeniami podzielą się przedstawiciele najwyższego kierownictwa przedsiębiorstw stosujących zasady Lean Management. Będą to 60-minutowe wystąpienia, połączone z dyskusją w węższym gronie zainteresowanych osób. Organizatorzy konferencji zaprosili w tym roku przedstawicieli 6 przedsiębiorstw do podzielenia się z uczestnikami swoimi sukcesami, problemami i planami ich dalszych działań. Będą to: Gedia Assembly, General Motors, GKN Driveline, HJ Heine, SCA Packaging, Timken, Whirlpool. Firmy te reprezentują różne branże i wdrażają filozofię lean w różnych obszarach. Każdy z uczestników będzie mógł wziąć udział w dwóch studiach przypadków, bliżej przyglądając się istocie przedstawianych problemów. W ostatniej części drugiego dnia konferencji, która będzie miała charakter plenarny, uczestnicy będą mieli możliwość usłyszenia o doświadczeniach General Motors w zakresie stosowania metodyki rozwinięcia strategii Business Plan Deployment z ust Andrzeja Korpaka, dyrektora naczelnego zakładów GM w Gliwicach.

Udział w trzecim dniu konferencji jest opcjonalny, obejmuje trzy warsztaty tematyczne. Mike Rother poprowadzi sesję na temat Toyota Kata, w której wyjaśni stosowany w Toyocie model przewodzenia i zarządzania ludźmi, pozwalający firmie skutecznie się adaptować, stosować innowacje i uzyskiwać trwałą przewagę konkurencyjną. Orest Fiume poprowadzi natomiast warsztaty na temat Lean Accounting – rachunkowości zgodnej z zasadami lean. Podczas tych warsztatów wyjaśni, w jaki sposób najwyższe kierownictwo oraz dyrektorzy finansowi powinni przekształcić rutynowe praktyki księgowe w nowy system, który nie tylko działa według zasad lean, lecz wspiera praktyki lean. Trzeci warsztat poprowadzi Marek Piątkowski na temat metod coachingu w procesie stosowania A3. W trakcie tego warsztatu jego uczestnicy dowiedzą się o różnych sposobach stosowania metody A3, podstawowych formach raportów A3 i przede wszystkim o tym, w jaki sposób używać tej metody jako narzędzia zarządzania zmianą, jako narzędzia rozwoju pracowników, jako narzędzia dzielenia się wiedzą i jako ogólnego narzędzia do zarządzania.

Dla tych uczestników konferencji, którzy zechcą poświęcić czas na zwiedzanie zakładów produkcyjnych, organizatorzy proponują w tym dniu wizyty w wałbrzyskich zakładach Toyoty i Faurecii albo w gliwickich zakładach General Motors.

Pełny program konferencji jest dostępny na stronie: www.lean.org.pl.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.