Prawie każda dobrze funkcjonująca organizacja działa w oparciu o system zarządzania przez cele (Management by Objectives, MBO). Najlepsze organizacje idą o krok dalej i aby na bieżąco monitorować stopień realizacji wyznaczonych celów, wdrażają Key Performance Indicators (KPI), które pozwalają skutecznie sparametryzować i precyzyjnie zakomunikować oczekiwany poziom wyników.

Prawdą jest też stwierdzenie, że: „to, co jest mierzone, jest dla organizacji ważne, i to, co jest mierzone, jest realizowane”. Aby tak rzeczywiście było, potrzebne jest równoczesne spełnienie trzech warunków:

1. Należy zaprojektować dobry zestaw KPI dla spółki, a potem skaskadować go w dół organizacji oraz wdrożyć system IT – podsumowując, trzeba mieć infrastrukturę dla zarządzania w oparciu o KPI.

2. Podobnie jak budżetowanie, tak samo system KPI musi być integralną częścią całego systemu zarządzania firmy.

3. Należy intensywnie promować kulturę zarządzania efektywnością w oparciu o KPI – musi być widoczna na poziomie zarządu i kolejnych stopni menedżerów.

Wszystkie te zagadnienia poruszymy w trakcie spotkania w ramach Klubu Controllera. Spotkanie, które odbędzie się 9 czerwca 2014 r. w Warszawie, zorganizują redakcja „Controllingu i Rachunkowości Zarządczej” oraz MDDP Business Consulting. Udział w spotkaniu jest bezpłatny!

Temat przewodni:

Skuteczne podejście do zaprojektowania i wdrożenia systemu KPI w organizacji.

Program:

Część 1. Podejście do zaprojektowania systemu zarządzania w oparciu o KPI w organizacji, projektowanie KPI dla procesów biznesowych oraz kaskadowanie celów i KPI w dół organizacji.

Podczas seminarium będziemy na przykładach przedstawiać i omawiać różne podejścia do projektowania KPI. Jedną z prezentowanych metod będzie Strategiczna Karta Wyników (Balanced Scorecard). Pokażemy, w jaki sposób przełożyć strategię firmy na cele, KPI i inicjatywy strategiczne. Zaprezentujemy również, jak zbudować KPI dla procesów biznesowych, a także jak opracować KPI, wychodząc od Key Success Factors (KSF) dla danego biznesu.

Część 2. Omówienie podejścia do wdrożenia oraz budowania kultury zarządzania w oparciu o KPI i metodę Management by Objectives.

Krótko omówimy metodologię wdrożenia KPI, a także podejście do wkomponowania go w cykl zarządzania w organizacji. Pokażemy również przykłady dobrych raportów zarządczych, które można wykorzystać do raportowania KPI.

Prowadzący:

Włodzimierz Makowski, Partner w MDDP Business Consulting, ekspert w zakresie doradztwa strategicznego. Specjalizuje się w projektach strategicznych, restrukturyzacjach oraz projektach związanych z poprawą efektywności firm oraz optymalizacji procesów biznesowych.

Janusz Karnicki, Experienced Senior Consultant w MDDP Business Consulting, ekspert w zakresie projektów wymagających zarówno wiedzy z obszarów finansów/rachunkowości, jak i wiedzy na temat systemów informatycznych – projektowanie rozwiązań służących konsolidacji danych finansowych, wdrażanie systemów do budżetowania i raportowania, audyty systemów finansowych.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.