Jak wygląda praktyka wdrożenia Balanced Scorecard, jakie założenia i jakie efekty dało jej wprowadzenie – to tematy październikowej konferencji „Wdrożenia Balanced Scorecard”. Jej organizatorem jest Institute for International Research, zaś patronem medialnym miesięcznik „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”.
Balanced Scorecard to nowoczesna metoda zarządzania strategicznego, umożliwiająca pomiar efektywności przedsiębiorstwa w wielu perspektywach. Koncepcja ta pozwala przełożyć wizje i strategie firmy na mierzalne cele. Wykorzystuje spójny system finansowych i pozafinansowych wskaźników do bieżącej oceny stanu organizacji. Zakłada współdziałanie poszczególnych części przedsiębiorstwa. Może być wprowadzana w przedsiębiorstwach niezależnie od branży i wielkości. Dzięki niej zostają uporządkowane i zhierarchizowane wszystkie najważniejsze projekty związane z realizacją tej strategii.

UWAGA

BSC pomaga w ustaleniu głównego celu organizacji oraz sposobów prowadzących do jego realizacji. Dzięki rozdzieleniu zadań i dokładnemu ich opisaniu za pomocą mierzalnych wskaźników, kadra zarządzająca uzyskuje łatwość kontrolowania stopnia realizacji strategii. Wdrożenie Zrównoważonej Karty Wyników to także pomoc w konstruowaniu rocznych budżetów oraz możliwość stworzenia skutecznego systemu motywacyjnego. Dzięki sformułowaniu zadań bazujących na konkretnych miarach można określać, w jakim stopniu poszczególni pracownicy przyczyniają się do realizowania strategii.

Konferencja „Wdrożenia Balanced Scorecard” będzie stanowiła ciekawe forum wymiany wiedzy i doświadczeń praktyków. Podczas spotkaniu zostaną omówione przede wszystkim praktyczne aspekty wprowadzenia BSC w różnych przedsiębiorstwach. Kolejne etapy realizowania projektu wdrożenia zaprezentują m.in.: Bank Pocztowy, ENERGIAPRO Koncern Energetyczny, Jabil Assembly Poland, Kirchhoff Polska, Skanska, Stora Enso Poland, Vattenfall Heat Poland, Work Service.

Zaproszeni prelegenci odpowiedzą na pytania:

  •  jak wyglądał u nich dobór wskaźników oraz ich parametryzacja,
  •  jak optymalizowano liczbę niezbędnych wskaźników,
  •  jak powiązano projekty z celami,
  •  jak kształtuje się podejście firmy do zmian przyczynowo-skutkowych między celami i wskaźnikami.

Poza korzyściami finansowymi zostanie podkreślona rola korzyści miękkich, czyli podniesienia kompetencji pracowników, motywacji na różnych szczeblach organizacji firmy, poprawa komunikacji i świadomości pracowników oraz satysfakcja klientów.

Dodatkowo organizatorzy przygotowali dzień specjalny konferencji, 27 października 2006 r. – „Kaskadowanie BSC w praktyce”. Zostanie zaprezentowane studium przypadku dużego holdingu branżowego działającego na polskim rynku oraz odbędą się warsztaty.

Konferencja jest skierowana przede wszystkim do wyższej kadry zarządzającej – dyrektorów finansowych, dyrektorów i kierowników ds. controllingu, dyrektorów ds. analiz i rozwoju, dyrektorów strategicznych oraz prezesów i wiceprezesów firm. Szczegółowy program konferencji na stronie www.iir.pl/E0364.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.