Jak wygląda praktyka wdrożenia Balanced Scorecard, jakie założenia i jakie efekty dało jej wprowadzenie – to tematy październikowej konferencji „Wdrożenia Balanced Scorecard”. Jej organizatorem jest Institute for International Research, zaś patronem medialnym miesięcznik „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”.
Balanced Scorecard to nowoczesna metoda zarządzania strategicznego, umożliwiająca pomiar efektywności przedsiębiorstwa w wielu perspektywach. Koncepcja ta pozwala przełożyć wizje i strategie firmy na mierzalne cele. Wykorzystuje spójny system finansowych i pozafinansowych wskaźników do bieżącej oceny stanu organizacji. Zakłada współdziałanie poszczególnych części przedsiębiorstwa. Może być wprowadzana w przedsiębiorstwach niezależnie od branży i wielkości. Dzięki niej zostają uporządkowane i zhierarchizowane wszystkie najważniejsze projekty związane z realizacją tej strategii.
UWAGA
BSC pomaga w ustaleniu głównego celu organizacji oraz sposobów prowadzących do jego realizacji. Dzięki rozdzieleniu zadań i dokładnemu ich opisaniu za pomocą mierzalnych wskaźników, kadra zarządzająca uzyskuje łatwość kontrolowania stopnia realizacji strategii. Wdrożenie Zrównoważonej Karty Wyników to także pomoc w konstruowaniu rocznych budżetów oraz możliwość stworzenia skutecznego systemu motywacyjnego. Dzięki sformułowaniu zadań bazujących na konkretnych miarach można określać, w jakim stopniu poszczególni pracownicy przyczyniają się do realizowania strategii.
Konferencja „Wdrożenia Balanced Scorecard” będzie stanowiła ciekawe forum wymiany wiedzy i doświadczeń praktyków. Podczas spotkaniu zostaną omówione przede wszystkim praktyczne aspekty wprowadzenia BSC w różnych przedsiębiorstwach. Kolejne etapy realizowania projektu wdrożenia zaprezentują m.in.: Bank Pocztowy, ENERGIAPRO Koncern Energetyczny, Jabil Assembly Poland, Kirchhoff Polska, Skanska, Stora Enso Poland, Vattenfall Heat Poland, Work Service.
Zaproszeni prelegenci odpowiedzą na pytania:
- jak wyglądał u nich dobór wskaźników oraz ich parametryzacja,
- jak optymalizowano liczbę niezbędnych wskaźników,
- jak powiązano projekty z celami,
- jak kształtuje się podejście firmy do zmian przyczynowo-skutkowych między celami i wskaźnikami.
Poza korzyściami finansowymi zostanie podkreślona rola korzyści miękkich, czyli podniesienia kompetencji pracowników, motywacji na różnych szczeblach organizacji firmy, poprawa komunikacji i świadomości pracowników oraz satysfakcja klientów.
Dodatkowo organizatorzy przygotowali dzień specjalny konferencji, 27 października 2006 r. – „Kaskadowanie BSC w praktyce”. Zostanie zaprezentowane studium przypadku dużego holdingu branżowego działającego na polskim rynku oraz odbędą się warsztaty.
Konferencja jest skierowana przede wszystkim do wyższej kadry zarządzającej – dyrektorów finansowych, dyrektorów i kierowników ds. controllingu, dyrektorów ds. analiz i rozwoju, dyrektorów strategicznych oraz prezesów i wiceprezesów firm. Szczegółowy program konferencji na stronie www.iir.pl/E0364.