Stowarzyszenie ICV zostało założone w 1975 r. Zrzesza obecnie ponad 6000 członków z Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Czech, Polski, Włoch oraz Estonii. Zajmuje się organizacją międzynarodowych kongresów dla controllerów oraz regionalnych konferencji z tej tematyki. Stowarzyszenie promuje pracę i organizację 40 Kół Praktyków Controllingu na świecie. Członkowie kół spotykają się dwa, trzy razy w roku, aby wymieniać doświadczenia, podnosić swoje kompetencje oraz budować wzajemne koleżeńskie relacje.

Korzyści z członkostwa w Kołach Praktyków:

  •  wymiana wiedzy i doświadczeń bezpośrednio z innymi praktykami,
  •  bezpłatne seminaria,
  •  budowanie relacji i powiązań, które mogą być owocne również dla przedsiębiorstwa,
  •  znajomość aktualnej tematyki z obszaru controllingu,
  •  kompleksowe uczenie się od najlepszych.

Koło Katowice–Kraków

W dniach 20–21 października 2006 r. w Hotelu Sutoris w Bochni odbędzie się spotkanie Koła Praktyków Controllingu Katowice–Kraków. Tematem wiodącym spotkania będzie „Budżetowanie i tworzenie budżetów”.

Budżetowanie to podstawowy instrument planowania operacyjnego w każdego typu przedsiębiorstwie. W ramach budżetowania istnieje wiele metod i narzędzi. Istotne jest, aby metody te zapewniały realność założeń budżetowych, przejrzysty i czytelny układ budżetu, były jak najbardziej kompleksowe, a przede wszystkim, aby wymagały jak najniższego nakładu finansowego i czasowego przy zapewnieniu wysokiego poziomu jakości danych.

Uczestnicy spotkania będą mogli poznać najskuteczniejsze metody budżetowania oraz światowe tendencje związane z tym zagadnieniem. Celem spotkania będzie wymiana wiedzy oraz doświadczeń praktyków – controllerów – specjalistów w zakresie budżetowania. Na spotkaniu zostaną zaprezentowane procesy praktycznego tworzenia budżetów dwóch spółek, a uczestnicy (w trakcie case study) stworzą budżet dla przedsiębiorstwa produkcyjnego.

Temat wiodący przygotowują i będą referować: Agnieszka Jędryka (ALBA Atol Sp. z o.o.), Anna Sołtysik-Piorunkiewicz (Politechnika Śląska w Gliwicach), Joanna Domanowska (ALBA Ekoserwis Sp. z o.o.), Piotr Stopczyński (SPIN S.A.), Andrzej Gielata (MOTA Energil S.A.), Rafał Klama (Delic-Pol Sp. z o.o.).

UWAGA

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w spotkaniu Koła Katowice–Kraków są proszone o kontakt z Liderem Koła, Agnieszką Jędryką (e-mail: agnieszka.jedryka@alba.com.pl).

Koło Lublin

W dniach 26–27 października 2006 r. w lubelskim Kompleksie Restauracyjno-Noclegowym „RELAX-RUBIKON” odbędzie się spotkanie Koła Praktyków Controllingu Lublin. Tematem spotkania będzie „Badanie efektywności działań marketingowych”.

Aktualnie sprzedaż to podstawowy obszar działalności przedsiębiorstwa. Najczęściej jest on kreowany przez działania marketingowe. W tym kontekście niezwykle ważnego znaczenia nabiera posiadanie umiejętności pomiaru efektywności działań w tym obszarze. Działania podejmowane w ramach marketingu powinny uwzględniać strategię przedsiębiorstwa, działania konkurencji, a przede wszystkim wymagania klienta. Nieodpowiednie dopasowanie narzędzi marketingowych (a przede wszystkim brak informacji zwrotnej co do ich skuteczności) uniemożliwia podejmowanie racjonalnych decyzji i sterowanie przedsiębiorstwem w przyszłości.

Koło Praktyków Controllingu w Lublinie podjęło wyzwanie prezentacji skutecznych narzędzi do badania efektywności tych działań. Na spotkaniu zostaną przedstawione zarówno zagadnienia teoretyczne, jak i doświadczenia praktyczne z tego obszaru. Uczestnicy będą mogli się przekonać o zaletach niektórych metod na podstawie praktycznych case study. Z całą pewnością spotkanie będzie obfitować w ciekawe i ożywione dyskusje.

Temat wiodący przygotowują i będą referować: Danuta Koniak (HERBAPOL S.A. Lublin), Dorota Kopiec (ROTO FRANK OKNA DACHOWE Sp. z o.o.), Anna Wróbel (MIKROSTAT), Mirosław Wojtaszko (ROTO FRANK OKNA DACHOWE Sp. z o.o.) oraz Bartłomiej Twarowski (UMCS w Lublinie).

UWAGA

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w spotkaniu Koła Lublin proszone są o kontakt z liderem Koła, Marcinem Wójcikiem (e-mail: biuro@controlling.priv.pl).

Więcej informacji na temat spotkań Kół Praktyków Controllingu Lublin oraz Katowice–Kraków można znaleźć na stronach internetowych www.icv.pl/ lub www.controlling.priv.pl/ w dziale ICV.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.