Stowarzyszenie ICV zostało założone w 1975 r. Zrzesza obecnie ponad 6000 członków z Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Czech, Polski, Włoch oraz Estonii. Zajmuje się organizacją międzynarodowych kongresów dla controllerów oraz regionalnych konferencji z tej tematyki. Stowarzyszenie promuje pracę i organizację 40 Kół Praktyków Controllingu na świecie. Członkowie kół spotykają się dwa, trzy razy w roku, aby wymieniać doświadczenia, podnosić swoje kompetencje oraz budować wzajemne koleżeńskie relacje.
Korzyści z członkostwa w Kołach Praktyków:
- wymiana wiedzy i doświadczeń bezpośrednio z innymi praktykami,
- bezpłatne seminaria,
- budowanie relacji i powiązań, które mogą być owocne również dla przedsiębiorstwa,
- znajomość aktualnej tematyki z obszaru controllingu,
- kompleksowe uczenie się od najlepszych.
Koło Katowice–Kraków
W dniach 20–21 października 2006 r. w Hotelu Sutoris w Bochni odbędzie się spotkanie Koła Praktyków Controllingu Katowice–Kraków. Tematem wiodącym spotkania będzie „Budżetowanie i tworzenie budżetów”.
Budżetowanie to podstawowy instrument planowania operacyjnego w każdego typu przedsiębiorstwie. W ramach budżetowania istnieje wiele metod i narzędzi. Istotne jest, aby metody te zapewniały realność założeń budżetowych, przejrzysty i czytelny układ budżetu, były jak najbardziej kompleksowe, a przede wszystkim, aby wymagały jak najniższego nakładu finansowego i czasowego przy zapewnieniu wysokiego poziomu jakości danych.
Temat wiodący przygotowują i będą referować: Agnieszka Jędryka (ALBA Atol Sp. z o.o.), Anna Sołtysik-Piorunkiewicz (Politechnika Śląska w Gliwicach), Joanna Domanowska (ALBA Ekoserwis Sp. z o.o.), Piotr Stopczyński (SPIN S.A.), Andrzej Gielata (MOTA Energil S.A.), Rafał Klama (Delic-Pol Sp. z o.o.).
UWAGA
Koło Lublin
W dniach 26–27 października 2006 r. w lubelskim Kompleksie Restauracyjno-Noclegowym „RELAX-RUBIKON” odbędzie się spotkanie Koła Praktyków Controllingu Lublin. Tematem spotkania będzie „Badanie efektywności działań marketingowych”.
Aktualnie sprzedaż to podstawowy obszar działalności przedsiębiorstwa. Najczęściej jest on kreowany przez działania marketingowe. W tym kontekście niezwykle ważnego znaczenia nabiera posiadanie umiejętności pomiaru efektywności działań w tym obszarze. Działania podejmowane w ramach marketingu powinny uwzględniać strategię przedsiębiorstwa, działania konkurencji, a przede wszystkim wymagania klienta. Nieodpowiednie dopasowanie narzędzi marketingowych (a przede wszystkim brak informacji zwrotnej co do ich skuteczności) uniemożliwia podejmowanie racjonalnych decyzji i sterowanie przedsiębiorstwem w przyszłości.
Temat wiodący przygotowują i będą referować: Danuta Koniak (HERBAPOL S.A. Lublin), Dorota Kopiec (ROTO FRANK OKNA DACHOWE Sp. z o.o.), Anna Wróbel (MIKROSTAT), Mirosław Wojtaszko (ROTO FRANK OKNA DACHOWE Sp. z o.o.) oraz Bartłomiej Twarowski (UMCS w Lublinie).