Z założenia przedsiębiorstwa funkcjonują w celu maksymalizacji zysku, jednak nie jest to jedyny powód ich istnienia. Określenie fundamentalnych motywów bytu organizacji nazywamy jej misją. Jest to zestaw najważniejszych wartości, poprzez które firma wpływa na otoczenie i na życie swoich klientów oraz pracowników.
Jak przełożyć misję na działanie firmy?
Misja przedsiębiorstwa ma często abstrakcyjny charakter i z punktu widzenia pracowników nie przekłada się bezpośrednio na zrozumiałe i wymierne zadania, które są realizowane w toku codziennego funkcjonowania firmy. Zatrudnieni ludzie powinni jednak wiedzieć w jakim stopniu ich praca przyczynia się do osiągania celów strategicznych całego przedsiębiorstwa. Potrzebują oni zatem wymiernych i jednoznacznych wytycznych określających, na jakich działaniach powinni się koncentrować oraz jak ocenia się ich dokonania. Narzędziem umożliwiającym przełożenie misji oraz wynikającej z niej długoterminowej strategii firmy na konkretne cele i mierniki jest zrównoważona karta wyników.
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.