Zdrowi i bogaci

Tekst otwarty nr 11/2007

Jakie wspólne interesy łączą instytucje finansowe i placówki medyczne? Nowe trendy obserwują J. Infusino i M. Weissel z firmy doradczej Oliver Wyman.

www.oliverwyman.com

Głównymi problemami placówek opieki zdrowotnej są wysokie koszty świadczeń i rosnące ryzyko finansowania nowoczesnych, drogich procedur. Instytucje finansowe zmuszone są natomiast do działania na nasyconym i konkurencyjnym rynku, na którym coraz trudniej o świeże pomysły. Amerykańskie doświadczenia wskazują, iż nadzieją dla obu sektorów jest ich zbliżenie.

Największy potencjał tkwi w trzech obszarach: marketingu, zarządzaniu zasobami oraz finansowaniu świadczeń. Po pierwsze, instytucje finansowe mogą skutecznie promować usługi zdrowotne dzięki szerszej sieci placówek i różnorodnym formom kontaktu z klientami. Co więcej, połączenie ofert finansowych i zdrowotnych spowoduje obniżenie kosztów działań marketingowych placówek medycznych, a także pozwoli na lepsze dopasowanie ich ofert do potrzeb poszczególnych grup klientów. Po drugie, skala i rosnące koszty opieki zdrowotnej sprawiają, iż w placówkach medycznych kwestie zarządzania aktywami czy monitoringu przepływów pieniężnych są nie mniej skomplikowane niż w instytucjach finansowych. Doświadczenia banków i ubezpieczycieli w zarządzaniu finansami i ryzykiem znacznie obniżyłyby sięgające 30% koszty administracyjne opieki zdrowotnej.

W końcu pacjenci ponoszą coraz większą część opłat za usługi medyczne - zwłaszcza niestandardowe - z własnej kieszeni. Zaoferowanie dogodnych form kredytowania pozwoliłoby zatem instytucjom finansowym wejść na nowy, rozwojowy rynek.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.