Analiza due diligence na gruncie praktyki biznesowej jest metodą służącą do pogłębionej oceny projektu. Umożliwia zweryfikowanie, czy projekt spełnia kluczowe założenia jego interesariuszy, ze szczególnym naciskiem na potrzeby inwestorów. W obszarze marketingu dostarcza informacji na temat rynkowego potencjału strategii biznesowej oraz pozwala na ocenę poziomu ryzyka związanego z realizacją strategii marketingowej. Jej efektem jest kompleksowa ocena podstawowych funkcji marketingowych, zarówno tych o charakterze planistycznym, jak i operacyjnym.
Wymiary analizy due diligence w marketingu
Ocena funkcji marketingu ma charakter złożony i powinna uwzględniać szereg czynników wynikających z wewnętrznych (endogenicznych) uwarunkowań panujących w organizacji, jak i czynników zewnętrznych (egzogenicznych), wynikających z sytuacji gospodarki, modeli konsumpcyjnych, jak również działań podejmowanych przez konkurencję. Informacjami wyjściowymi, niezbędnymi do sporządzenia analizy due diligence w marketingu, są m.in.:
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.