W jaki sposób systemy analiz danych biznesowych wspierają zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa? Możliwości wskazują specjaliści ds. outsourcingu informatycznego z firmy NaviSite.
www.navisite.com
Rozwój organizacji sprawia, iż utrzymanie wysokiej rentowności, sprostanie rosnącym żądaniom właścicieli i jednoczesne zapewnienie satysfakcji coraz większej liczbie klientów spędzają sen z powiek kadrze zarządzającej. Zaczynają oni poszukiwać modelu zarządzania, który zapełniałby lukę między strategią przedsiębiorstwa a działalnością operacyjną.
Jedną z często wybieranych koncepcji jest zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa (CPM), które przekładając strategię na działania operacyjne i wyrażając cele w formie czytelnych mierników, daje menedżerom odpowiedzi na pytania: „Jak działa organizacja?”, „Dlaczego tak działa?” oraz „Jak powinna działać?”.
Uzyskanie korzyści płynących z koncepcji CPM stanie się bardziej realne, gdy przedsiębiorstwo skorzysta ze wsparcia systemów integracji i analizy danych biznesowych (BI). Dzieje się tak z dwóch powodów.
Po pierwsze, wdrożenie systemu BI wymaga precyzyjnego zdefiniowania mierników efektów, zapewnienia powtarzalności procesów oraz określenia zapotrzebowania poszczególnych pracowników na konkretne informacje. Tak przyjęty model biznesowy – jako warunek konieczny dla wykorzystania potencjału systemów BI – jest także urealnieniem samej koncepcji CPM.
Z drugiej strony systemy BI oferują szereg nowych możliwości. Przetwarzanie w czasie rzeczywistym danych sprzedażowych, informacji od kooperantów czy danych z rynków finansowych, ob-sługa centrum kontaktowego dla klientów, prowadzenie wieloprzekrojowych analiz i prezentacja wyników w formie zindywidualizowanych paneli informacyjnych sprawiają, iż zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa przestaje być hasłem, a staje się elementem codziennych obowiązków menedżera.