W jaki sposób systemy analiz danych biznesowych wspierają zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa? Możliwości wskazują specjaliści ds. outsourcingu informatycznego z firmy NaviSite.

www.navisite.com

Rozwój organizacji sprawia, iż utrzymanie wysokiej rentowności, sprostanie rosnącym żądaniom właścicieli i jednoczesne zapewnienie satysfakcji coraz większej liczbie klientów spędzają sen z powiek kadrze zarządzającej. Zaczynają oni poszukiwać modelu zarządzania, który zapełniałby lukę między strategią przedsiębiorstwa a działalnością operacyjną.

Jedną z często wybieranych koncepcji jest zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa (CPM), które przekładając strategię na działania operacyjne i wyrażając cele w formie czytelnych mierników, daje menedżerom odpowiedzi na pytania: „Jak działa organizacja?”, „Dlaczego tak działa?” oraz „Jak powinna działać?”.

Uzyskanie korzyści płynących z koncepcji CPM stanie się bardziej realne, gdy przedsiębiorstwo skorzysta ze wsparcia systemów integracji i analizy danych biznesowych (BI). Dzieje się tak z dwóch powodów.

Po pierwsze, wdrożenie systemu BI wymaga precyzyjnego zdefiniowania mierników efektów, zapewnienia powtarzalności procesów oraz określenia zapotrzebowania poszczególnych pracowników na konkretne informacje. Tak przyjęty model biznesowy – jako warunek konieczny dla wykorzystania potencjału systemów BI – jest także urealnieniem samej koncepcji CPM.

Z drugiej strony systemy BI oferują szereg nowych możliwości. Przetwarzanie w czasie rzeczywistym danych sprzedażowych, informacji od kooperantów czy danych z rynków finansowych, ob-sługa centrum kontaktowego dla klientów, prowadzenie wieloprzekrojowych analiz i prezentacja wyników w formie zindywidualizowanych paneli informacyjnych sprawiają, iż zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa przestaje być hasłem, a staje się elementem codziennych obowiązków menedżera.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.