Zaplątani w sieć

Tekst otwarty nr 6/2007

Jak zarządzać infrastrukturą telekomunikacyjną przedsiębiorstw? Dyskusję prowadzą A. Harlan, B. McMullan, F. Lizza i Ch. Yates - szefowie czterech dużych firm branży IT.

www.controlpointsolutions.com

Wykorzystanie technologii telekomunikacyjnych we współczesnych organizacjach jest tak powszechne, że pozostaje niezauważalne... aż do momentu, gdy zajrzymy do budżetu. W największych firmach obszar ten generuje 3,6% wydatków, co rodzi potrzebę kontroli i racjonalizacji. Jednak zarządzanie infrastrukturą telekomunikacyjną to także element kształtowania strategii przedsiębiorstwa, albowiem bez efektywnej transmisji danych nie ma dziś mowy o rozwoju.

Wdrożenie kompleksowych systemów zarządzania wydatkami i zasobami telekomunikacyjnymi (TEIM) obejmuje szereg etapów. Pierwszy z nich to inwentaryzacja zasobów i usług telekomunikacyjnych wykorzystywanych w firmie. Kolejnym jest dezagregacja kosztów na poszczególne komponenty systemu komunikacyjnego i przypisanie odpowiedzialności za nie komórkom organizacyjnym. Następnie należy zestawić faktury z danymi systemu billingowego w celu wychwycenia niezgodności w naliczeniu opłat przez operatorów. Dalszy zaś monitoring kosztów stanowić będzie podstawę do modelowania architektury systemów telekomunikacyjnych oraz zarządzania usługami i opłatami.

Należy sądzić, iż w obliczu pojawiania się nowych rozwiązań telekomunikacyjnych, takich jak np. internetowy przekaz głosu (VoIP), fuzji operatorów czy perspektywy tworzenia sieci nowej generacji (NGN) - umożliwiającej konwergencję usług komunikacyjnych, transmisji danych i multimediów - znaczenie systemów TEIM będzie systematycznie rosło.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.