Jak zapewnić sukces internetowych przedsięwzięć? O kolejnych możliwościach zastosowania Zrównoważonej Karty Wyników piszą A. Müller z Nordakademie oraz L. von Thienen z business process solutions.
www.bps.de
E-biznes postrzegano jako nową nadzieję na wzrost zyskowności przedsiębiorstw. Zamiast wynajmować kolejne powierzchnie biurowe czy zatrudniać następnych przedstawicieli handlowych, wystarczyło zakupić dobry serwer, zamówić efektowną stronę www i obserwować, jak wraz z obrotami licznika odwiedzin firmowej witryny rosną przychody ze sprzedaży. Okazało się jednak, iż „sieć” sama nie łowi klientów. Potrzebna jest wiedza, kiedy i jak ją zarzucać. Innymi słowy, niezbędne jest dobre zaplanowanie procesu przejścia przedsiębiorstwa na gospodarkę elektroniczną.
Pomocnym rozwiązaniem jest zastosowanie Zrównoważonej Karty Wyników, umożliwiającej ocenę wszystkich wymiarów tego przedsięwzięcia. Po pierwsze, warto pamiętać, iż barierą wdrożeniową nie jest technologia, ale pracownicy. Obserwacja poziomu akceptacji nowych rozwiązań i sprawności realizacji obowiązków w elektronicznym środowisku to klucz do sukcesu projektu.
W odniesieniu do perspektywy procesów wewnętrznych controllerzy powinni gromadzić dane o terminach zakończenia kolejnych etapów wdrożenia, czasie reakcji na zmiany wymagań interesariuszy i bezbłędności funkcjonowania serwisu.
Przedsiębiorstwa działają jednak dzięki klientom. Trzeba zatem oceniać nowe rozwiązania zarówno pod kątem funkcjonalności strony i aktualności prezentowanych na niej informacji, jak i możliwości pozyskiwania nowych danych o zachowaniach konsumentów.
W końcu, aby osiągnąć sukces komercyjny, niezbędny jest systematyczny pomiar efektów internetowego połowu - czyli obserwacja zmian przychodów ze sprzedaży.