W 80 dni dookoła świata

Tekst otwarty nr 6/2007

Ile kosztuje mobilność pracowników? Wnioski z dorocznej konferencji poświęconej podróżom służbowym organizowanej przez stowarzyszenie NBTA prezentuje J. Moline.

www.gelcoexpense.com

Choć od czasów Verne'a realia przemieszczania „nieco” się zmieniły, niejeden współczesny pracownik podróżuje po świecie przez 80 dni w roku, co jego firmę kosztuje fortunę. Nic więc dziwnego, iż globalne przedsiębiorstwa coraz większą wagę przywiązują do zarządzania podróżami służbowymi.

Funkcjonujący w branży lotniczej - a ostatnio także hotelarskiej - mechanizm dynamicznego kształtowania cen w zależności od terminu rezerwacji i zapełnienia powoduje, że firmy upatrują możliwości zapanowania nad budżetami podróży w konsolidacji usług w ramach całego koncernu. Korzystanie z oferty jednego przewoźnika czy sieci hotelarskiej powinno pozwolić na standaryzację procesu zamówień, umożliwić lepszą kontrolę kosztów, a dzięki rabatom obniżyć łączne wydatki związane z podróżami. Jednak, jak się okazuje, oferenci nie zawsze są zainteresowani ujednoliceniem usług czy nawet systemów rezerwacji, stąd pełna standaryzacja może być trudna w osiągnięciu.

Źródła oszczędności należy zatem upatrywać w automatyzacji obsługi podróży. Informacje dotyczące rezerwacji biletów lotniczych i hoteli, jak i płatności służbowymi kartami docierają dziś do klientów drogą elektroniczną. Jeżeli zamiast ręcznego ich wprowadzania do systemów informatycznych przedsiębiorstw skorzysta się z istniejącego oprogramowania, koszty obsługi jednej podróży - jak twierdzą eksperci firmy Gelco - obniżą się co najmniej dwukrotnie. Co więcej, raport z delegacji trafi w ręce zarządzających przed powrotem pracownika.

Pozostaje tylko zapytać, co na to sami menedżerowie, którzy podróżują najczęściej.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.