W Polsce we wrześniu 2016 r. było 24,7 mln internautów1, na świecie – 3,42 mld2. Dlatego aż 82% firm deklaruje, że wykorzystuje Google Analytics do analizy użytkowników na swojej witrynie internetowej. Niestety, jedynie kilka procent z nich robi to dobrze. Poznaj 6 najczęściej popełnianych błędów podczas analizy raportów z GA.

Sześć grzechów głównych w analizie raportów z Google Analytics

Z tych danych wypływa jeden wniosek: chociaż wszyscy jesteśmy zgodni co do tego, że powinniśmy wiedzieć: kim są nasi użytkownicy/ /klienci, co lubią, w jaki sposób trafiają na naszą stronę, jak się po niej poruszają, jak wygląda ich ścieżka zakupowa, gdzie tworzy się sprzedaż, co wspomaga konwersje3, kiedy i dlaczego rezygnują z zakupów, to w praktyce nie radzimy sobie ani z danymi, jakie otrzymujemy, ani z raportami. Taki stan rzeczy powoduje, że wyciągamy złe wnioski i finansujemy nierentowne działania marketingowe. To, co dzieje się na stronie internetowej Twojej firmy, w Twoim sklepie internetowym czy na blogu jest podstawą Twojego biznesu. Nawet jeśli działasz w branży trudnej albo w modelu B2B – gdzie decyzje zakupowe podejmują zespoły osób w oparciu o zindywidualizowane oferty – musisz być online4. Prawda jest taka, że dobry marketing nie istnieje bez analityki, a dobry controlling – bez faktycznego rozumienia analiz. Jeśli więc chcesz zbadać swoją sprzedaż online, ocenić skuteczność poszczególnych kampanii i ich rentowność, musisz skorzystać z Google Analytics, czyli najpopularniejszego i – co ważne – właściwie bezpłatnego5 narzędzia analitycznego Google’a zbierającego dane dotyczące użytkowników Twojej strony. Google Analytics (w skrócie na potrzeby tego artykułu: GA) to narzędzie zarówno dla działów marketingu, analityków, IT, projektantów, pozycjonerów, jak i kadry menedżerskiej, właściciela witryny i Ciebie.

Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.