Problem: Narodziny bazującej na wiedzy tzw. nowej gospodarki wymagają od przedsiębiorstw budowy strategii umożliwiających im utrzymanie lub zdobycie przewagi konkurencyjnej. Wynagrodzenia oraz inne, zarówno płacowe, jak i pozapłacowe motywatory (stanowiące istotny czynnik motywowania do pracy), powinny wspierać osiąganie celów wynikających z wizji i strategii przedsiębiorstw oraz strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Mając na uwadze to, że system motywacyjny pracowników jest integralną częścią strategii przedsiębiorstwa, menedżerowie powinni doprowadzić do harmonizacji celów wyznaczanych organizacji z oczekiwaniami i aspiracjami pracowników. Cechą współczesnych strategii wynagrodzeń powinna być ich prokonkurencyjność, elastyczność oraz zróżnicowanie stosowane do struktury i kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Proszę o zaprezentowanie sposobu budowy takiego systemu wynagrodzeń. W Polsce bowiem jak dotąd przeważają systemy wynagrodzeń niepowiązane ze strategią firmy i strategią zarządzania zasobami ludzkimi.
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu