Współczesny rozkwit technologii, szeroko rozumianego IT oraz wielu innych dziedzin nauki i biznesu to otaczająca nas każdego dnia rzeczywistość zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nowe rozwiązania pojawiają się praktycznie w każdej sferze życia, powodując jednocześnie konieczność nieustannego rozwoju ważnego i zarazem najcenniejszego zasobu każdej organizacji, jakim są jej pracownicy. Spoglądając tymczasem na firmę, z księgowego punktu widzenia z łatwością możemy wskazać na różnego rodzaju aktywa, które są w jej posiadaniu. Możemy tu wyróżnić środki trwałe, środki obrotowe, w tym zapasy czy też należności. W bilansie nie znajdziemy jednak najcenniejszych aktywów, czyli ludzi, którzy tę firmę tworzą, rozwijają i są jej częścią. Nie oznacza to jednak, że jako finansiści czy dbający o wynik finansowy menedżerowie nie powinniśmy zwracać należytej uwagi na pracowników, ludzi którzy tworzą organizację.
Kapitał ludzki bezpośrednio jest łączony ze wzrostem wartości firmy, z kolei toksyczna kultura organizacyjna, niskiej jakości zarządzanie ludźmi oraz niedostateczny poziom rozwoju i szkoleń są obecnie powszechnie uważane za znaczące przyczyny porażek w biznesie w ciągu ostatnich dziesięciu lat1.
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.