Problem: Pracuję w dziale księgowości przedsiębiorstwa produkcyjnego zlokalizowanego na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Niedawno powierzono mi obowiązki związane z rozdziałem przychodów i kosztów na związane z działalnością strefową i niezwiązane. Jest to istotne do celów ustalenia podatku dochodowego i traktowane jest jako zadanie czysto księgowe. W związku z tym poszczególne służby spółki nie są zaangażowane w żaden sposób w proces podziału. Wszystkie pytania zadawane przeze mnie traktowane są jako poboczne i mało znaczące, co budzi moje obawy co do rzetelności dokonywanego na tej podstawie rozdziału. Dodatkowym problemem jest niedostosowany do tego celu plan kont, co powoduje konieczność sporządzania dodatkowych zestawień analitycznych poza systemem finansowo-księgowym. Co zrobić, aby zwiększyć rzetelność podziału? Czy pozostałe działy firmy nie powinny być bardziej zaangażowane?
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu