Strategia wyraża długoterminowe cele jednostki gospodarczej, odpowiadające głównym kierunkom działania organizacji, a także klasyfikuje alokację zasobów niezbędnych do realizacji założonych celów.
Strategia to dobór środków i metod do osiągnięcia założonego celu. Strategia jest jakościową koncepcją przyszłości przedsiębiorstwa.
Strategia angażuje wszystkie szczeble hierarchii organizacyjnej oraz określa charakter i sposób, w jaki organizacja zamierza zaspokajać społeczne, ekonomiczne i pozaekonomiczne oczekiwania wszystkich grup interesariuszy2.
Aktualnie gospodarka i podmioty gospodarcze funkcjonują w bardzo złożonej rzeczywistości. Strategia dla organizacji jest więc czymś, co ma fundamentalny wpływ na sukces lub porażkę przedsiębiorstwa.
Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.