Liga controllerów

Tekst otwarty nr 9/2007

Jak dobrzy są controllerzy z Waszej firmie? Rywalizację komentują B. Binder i E. Dworski - konsultanci z Horváth & Partners (H&Ps).

www.horvath-partner.com

Controllerom - jak sportowcom - nie wystarcza satysfakcja z dobrych wyników. Pełnym sukcesem jest zdystansowanie „konkurentów”. Dzięki informacjom z prowadzonego przez H&Ps panelu dyskusyjnego controllerzy mogą poznać swoje miejsce w „rankingu”. Oto garść „statystyk”.

Jak ważny jest controller? W typowym przedsiębiorstwie na 1000 pracowników przypada 9,86 stanowisk związanych z controllingiem, a dotyczące ich koszty osobowe pochłaniają 0,029% przychodów ze sprzedaży. Do tego dochodzą nakłady na podnoszenie kwalifikacji. Przedsiębiorstwa zapewniają controllerom średnio 5-7 dni szkoleń rocznie, przy czym dominuje tematyka międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej oraz Zrównoważonej Karty Wyników.

A czego przedsiębiorstwa oczekują w zamian? Podstawowym zadaniem controllerów jest budżetowanie, jednak organizacje w coraz większym stopniu domagają się wsparcia wdrażania strategii, monitorowania inwestycji oraz podnoszenia efektywności zarządzania projektami. Aby spełnić te żądania, controllerzy rozszerzają swoje zainteresowania poza obszar finansowy - 80% z nich systematycznie obserwuje niefinansowe mierniki oceniające relacje z klientami, a 49% także miary rozwoju organizacji. Dzięki staraniom controllerów jedynie co siedemdziesiąte przedsiębiorstwo przekracza swój budżet inwestycyjny o ponad 10%. Controllerzy są także gotowi na niespodziewane wydatki - 76% z nich zostawia sobie rezerwy budżetowe - często sięgające 10%. Wciąż jednak 29% controllerów nie gromadzi informacji o porażkach swoich i jednostki. No cóż... controller to tylko człowiek.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.