Problem: W szpitalu, w którym pracuję, koszty działalności oddziału szpitalnego ewidencjonowane są na koncie syntetycznym. W ramach tego konta wyodrębniono takie pozycje kosztów, jak: amortyzacja, zużycie materiałów i energii, usługi obce, wynagrodzenia, narzuty na wynagrodzenia, podatki i opłaty oraz pozostałe koszty. Kolejny stopień analityki tylko rozwija przedstawione koszty. Pozycje kosztów, takie jak zużycie energii elektrycznej, cieplnej, zużycie wody, są rozliczane przez dział techniczny na podstawie odpowiednich parametrów i wskaźników. Natomiast np. koszty pracowni USG i RTG są rozliczane na oddziały szpitalne według liczby pacjentów. Moim zdaniem taki podział zawęża informacje o kosztach działalności szpitala. Czy można przedstawić koszty działalności oddziału szpitalnego w innych przekrojach informacyjnych? Zwłaszcza że stoimy przed nowym wyzwaniem – wdrożeniem systemu budżetowania. Jest to doskonała okazja, by zweryfikować koszty działalności szpitala jako całości oraz poszczególnych jego jednostek organizacyjnych.
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu