Problem: Jestem controllerem w firmie handlowej. Muszę przeanalizować sprzedawane produkty według trzech kryteriów: wielkości sprzedaży, marży osiągniętej na danym indeksie oraz liczby punktów, do których towar jest dostarczany. Na tej podstawie muszę wyznaczyć cztery grupy towarów według dwóch kryteriów – wartości sprzedaży oraz marży (parametr liczby punktów nie jest brany pod uwagę na tym etapie):
Problem: 1. Grupa 1 – towary o wysokiej marży i wysokiej wartości sprzedaży.
Problem: 2. Grupa 2 – towary o wysokiej marży i niskiej wartości sprzedaży.
Problem: 3. Grupa 3 – towary o niskiej marży i wysokiej wartości sprzedaży.
Problem: 4. Grupa 4 – towary o niskiej marży i niskiej wartości sprzedaży.
Problem: Na podstawie przyporządkowanych do tych czterech grup towarów w naszej firmie będą podejmowane decyzje strategiczne dotyczące polityki sprzedażowej dla poszczególnych indeksów. W jaki sposób, dla jasnego obrazu i umieszczenia danych branych pod uwagę w procesie budowania polityki sprzedażowej, zbudować ilustrację graficzną w formie wykresu bąbelkowego?
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.