Obecnie w naszej firmie są prowadzone prace nad zmianą planu kont na potrzeby planowania. W tym celu jest przeprowadzana zmiana zarówno w zakresie zespołu 4, jak i 5. Chciałabym wykorzystać te zmiany do przystosowania planu do specyfiki spółki. Obecnie największym problemem jest dostosowanie planu kont do potrzeb zbierania danych w jednostkach, które zajmują się utrzymaniem sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. W porównaniu z pozostałymi jednostkami dane tam zbierane są działaniami wykonywanymi przez ww. jednostki. Próbując wprowadzić plan kont, który zbierałby koszty tych działań, napotykam opory ze strony działu księgowości, który zarzuca planowi w taki sposób stworzonemu niezgodność z zasadami rachunkowości. Podkreśla się w szczególności, że koszty tam przedstawione są obecnie w całości traktowane jako remonty i nie istnieje możliwość ich przeksięgowania na konto remontów w zespole 5. Chciałabym dowiedzieć się, jak inne firmy poradziły sobie z dostosowaniem planu kont do nowych wymagań planowania?
Joanna Ł., Kraków
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu