Efektywna komunikacja

Tekst otwarty nr 11/2007

Jak mierzyć wartość procesów komunikacyjnych w przedsiębiorstwie? Radzą A. Ebert- -Steinhübel i V. Steinhübel - eksperci IFC Ebert.

www.ifc-ebert.com

W światowych koncernach, takich jak Procter & Gamble czy Coca-Cola, działania związane z komunikacją gospodarczą pochłaniają nawet jedną czwartą budżetu. Choć nie trzeba przekonywać menedżerów, iż wydatki te są kluczowe dla funkcjonowania organizacji, coraz częściej pojawia się pytanie, jakie faktyczne korzyści przynoszą one przedsiębiorstwom.

Wielu controllerów prowadzi już oceny poszczególnych działań informacyjnych pod względem skuteczności przekazu - czyli treści i formy komunikatów - oraz sprawności procesu komunikacji - jego szybkości i kosztów. Pojawia się jednak problem z konsolidacją wyników w skali całej jednostki.

Rozwiązaniem jest spojrzenie na komunikację przez pryzmat roli, jaką pełni ona w realizacji strategii przedsiębiorstwa - a zatem właściwego kształtowania jego relacji z interesariuszami. Ujęcie to zostało wykorzystane w wyrosłej ze zrównoważonej karty wyników koncepcji komunikacyjnego panelu sterowania (CCC) czy zbudowanej w oparciu na modelu zarządzania wartością przedsiębiorstwa metodzie zarządzania wartością procesów komunikacyjnych (VBCM). Ujmując w procesie zarządzania strategicznego w sposób hierarchiczny wszystkie wewnętrzne i zewnętrzne, sformalizowane i niesformalizowane działania, przyczyniające się do budowania relacji jednostki z interesariuszami, możliwa staje się kalkulacja takich zagregowanych wielkości, jak: zwrot z procesu komunikacji czy wpływy z wizerunku organizacji. Okazuje się wówczas, iż we wspomnianych na wstępie jednostkach komunikacja przyczyniła się do zbudowania marki, której wartość stanowi trzykrotność rocznych przychodów ze sprzedaży. W tej sytuacji nawet wielomilionowe wydatki są w pełni uzasadnione.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.