Storytelling, czyli sztuka opowiadania historii, w takich departamentach jak marketing czy PR jest od dawna używanym narzędziem. Osoby odpowiedzialne za komunikację – czy to z klientami, czy też z dziennikarzami – chętnie wykorzystują tę metodę, żeby przekonywać odbiorców do określonych koncepcji oraz przekazywać trudne kwestie w łatwy i ciekawy sposób. Storytelling korzenie ma jednak dużo głębiej. Od wieków był stosowany w religiach całego świata, by metafizyczne i często abstrakcyjne treści przekładać na język praktycznych i łatwych do przyswojenia przypowieści. Można zatem zadać pytanie: co wspólnego może mieć storytelling z tak ścisłymi i analitycznymi dziedzinami, jak controlling i rachunkowość zarządcza. Wierzę, że – wbrew pozorom – bardzo wiele i postaram się to udowodnić na praktycznych przykładach. Pokażę, jak połączyć dane z różnych źródeł i zestawiać je tak, by badać tezy i bronić dowodów nawet wówczas, kiedy nie jesteśmy ekspertami w danej dziedzinie. Podzielę się także przykładami pokazującymi w jaki sposób zjednywać nieprzekonanych i budować w firmie kulturę współpracy.

Czym jest storytelling?

Storytelling w zarządzaniu marką to tworzenie opowieści o tym, co spowodowało, że w ogóle powstała, jak i dlaczego ewoluowała oraz na jaką konkretnie potrzebę odpowiada. Można go stosować na wszystkich poziomach zarządzania brandem i kierować zarówno do pracowników, by pomóc im w lepszym zrozumieniu produktu lub usługi, które oferują, jak również do odbiorców zewnętrznych czy partnerów biznesowych, by lepiej zrozumieli sposób działania firmy zarządzającej daną marką. Storytelling adresowany jest też do samych klientów, by umocnić w nich przekonanie, że wybór tej właśnie marki będzie dla nich korzystny.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.