W opracowaniu proponujemy strategiczne podejście do analizy kosztów w procesie kreacji wartości przedsiębiorstwa. Koncentruje się ono nie tylko na kosztach dostarczania wartości dla klientów, ale także dostrzega koszt kapitału. Główne koncepcje tzw. analizy strategicznej kosztów (strategic cost analysis) okazują się niewystarczające w zarządzaniu przedsiębiorstwem przez wartość, ponieważ zakładają, że koszty kapitału są proporcjonalne względem kosztów operacyjnych. Nie sprzyja to ich racjonalizacji, a w efekcie sprawia, że klienci uchodzący za kreatorów wartości przedsiębiorstwa są w rzeczywistości jej destruktorami.
Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu