Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFW dniach od 30 września do 2 października 2009 r. we Wrocławiu odbędzie się doroczna Światowa Konferencja Wolności Gospodarczej. Tegoroczny temat przewodni konferencji – „Wolność gospodarcza w czasach kryzysów” – nawiązuje zarówno do bieżącej sytuacji gospodarczej na świecie, jak i do historycznych doświadczeń różnych krajów, w tym Polski i naszych sąsiadów.
W lipcu 2009 r. ruszył globalny serwis społecznościowy CIMA (Chartered Institute of Mangement Accountants) o nazwie CIMAsphere. Za pomocą platformy komunikacyjnej CIMAsphere specjaliści z zakresu rachunkowości zarządczej, studenci i członkowie CIMA na całym świecie mogą się komunikować, wymieniać swoje doświadczenia i poglądy oraz pozyskiwać interesujące informacje.
Przedsiębiorstwo jest zorientowanym ekonomicznie systemem społecznym. Kapitał ludzki (czyli menedżerowie i pracownicy) jest kluczowym czynnikiem osiągania sukcesów rynkowych i ekonomicznych przez przedsiębiorstwo.
Od lat wykrywanie i analiza wąskich gardeł w przedsiębiorstwie spędza sen z powiek planistom i controllerom. Jest jednak metoda, która może w znaczny sposób usprawnić proces wykrywania ograniczeń oraz ustalenia sposobu minimalizacji negatywnego wpływu wąskiego gardła na działalność gospodarczą przedsiębiorstwa. Tą metodą jest teoria ograniczeń.
W internecie funkcjonują portale służące do wymiany doświadczeń z różnych obszarów zainteresowań, w których użytkownik może dokonać oceny osiągnięć danej osoby. Ocena taka nie jest wiarygodna i nie może stanowić potwierdzenia kwalifikacji. Portale te mają jednak ważny wpływ na kształtowanie postaw ludzkich, ponieważ prezentują pewne wzorce, do których można dążyć.
Wiele systemów zarządzania działających w przedsiębiorstwach jest sformalizowanych. Zasady ich funkcjonowania są oficjalnie spisane i zatwierdzone w formie dokumentów wewnętrznych, często zwanych księgami (np. księgi o obszarze polityki rachunkowości, polityki jakości, zasad bezpieczeństwa informatycznego, BHP). Księgę taką można opracować także dla systemu controllingu.
Jedną z kluczowych informacji generowanych w systemie rachunkowości jest informacja o kosztach. Jest ona wykorzystywana przy podejmowaniu niemalże wszystkich decyzji w przedsiębiorstwie. Jej istotna rola skłania do zastanowienia, które elementy procesu kalkulacji kosztów w sposób istotny wpływają na otrzymywane wyniki.
Przedsiębiorstwa ciepłownicze mogą dostarczać do odbiorców ciepło wytwarzane w różnych źródłach energii (np. elektrociepłowniach, kotłowniach, źródłach geotermalnych). Fakt ten wpływa na znaczne zróżnicowanie działań w zakresie produkcji ciepła, a tym samym na wzrost kosztów tych przedsiębiorstw.
Sprawne zarządzanie sprzedażą jest uzależnione od kompleksowej znajomości klientów, segmentów rynku, metod i kanałów dystrybucji. Wiedza ta jest dostępna w wewnętrznych źródłach danych każdej firmy, ale aby stała się przydatna i stanowiła podstawę do efektywniejszego prowadzenia procesów sprzedaży, powinna zostać zebrana i usystematyzowana.
Problem: Jesteśmy firmą automatyki przemysłowej. Chcę poruszyć problem uelastycznienia budżetu w przypadku realizacji projektów. Nasza firma realizuje projekty trwające od kilku miesięcy do roku. Projekty realizowane są przez naszych pracowników oraz przez firmy podwykonawcze, a więc w kosztach projektu dominują koszty osobowe i koszty usług obcych. Na etapie negocjacji oferty z klientem powstaje kilka...
Problem: Po kilku latach pracy w dziale analiz finansowych mogę stwierdzić, iż samo posiadanie systemu informatycznego wspierającego pracę analityka nie wystarczy. Ogrom włożonej pracy również. Nieprzemyślana automatyzacja (makra Visual Basic) nie poprawi sytuacji — nasze analizy dalej są awaryjne i bardzo czasochłonne. Proszę o praktyczne rady, jak efektywnie można przygotować odpowiedni „grunt”,...
Problem: Po zakończeniu studiów, od sześciu miesięcy pracuję w firmie produkcyjnej w dziale controllingu. Od następnego miesiąca mam zacząć rozliczać wykonanie budżetu kosztów działów produkcyjnych. Z dotychczasowych kontaktów z osobami technicznymi mam wrażenie, że nie traktują poważnie dostarczanych im przez nasz dział wyliczeń i raportów. Czy mogę prosić o jakieś wskazówki, jak zbudować relacje...
Studium przypadku: Wdrożenie systemu do budżetowania i analiz jest bez wątpienia sporym wyzwaniem organizacyjnym dla firmy. Jeżeli jednak jest poprzedzone dokładaną analizą potrzeb, precyzyjnym opracowaniem modelu rozwiązania i rzetelnym podejściem obu stron projektu do prac wdrożeniowych, zakończy się sukcesem.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.