Controlling i Rachunkowość Zarządcza 02/2025 (luty)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 02/2025 - Budżetowanie marketingu w 2025 r.

Budżetowanie marketingu w 2025 r.

Według Gartnera, w latach 2019–2024 wielkość budżetów marketingowych spadła aż o 15-proc. Ale Forrester przewiduje, że w 2025 r. nastąpi długo oczekiwany wzrost wydatków na marketing. 82-proc. globalnych liderów marketingu B2B spodziewa się zwiększenia inwestycji. Jednak po uwzględnieniu inflacji wzrost ten można traktować jako… stagnację. Jak więc jest, i jak być powinno, z tymi budżetami marketingowymi? Zdaniem Sylwii Sowy-Hawdziejuk, autorki artykułu: „Budżetowanie marketingu 2025 w świetle najnowszych trendów” nie jest dobrze, ale jest stabilnie, a aby osiągnąć marketingowe wzrosty w 2025 r., konieczne będzie wprowadzenie hiperpersonalizacji doświadczenia klientów, wdrożenie narzędzi AI i zerwanie z klasycznym marketingiem kanałów cyfrowych. W bieżącym wydaniu magazynu pokazujemy, co najnowsze badania mówią o budżetowaniu marketingu, analizujemy najsilniejsze trendy i prezentujemy dwa darmowe narzędzia, dzięki którym możliwe będzie wdrożenie marketingu opartego na danych.

Ponadto w wydaniu: graficzna prezentacja wyników sprzedaży, Polski Ład w 2025 r. oraz metody ochrony przed wrogimi przejęciami.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

nr 02/2025

Od 2025 r. obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie instrumentów finansowych

13 grudnia 2024 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z 17 listopada 2024  r. w sprawie uznawania i metod wyceny oraz ujawniania i prezentacji instrumentów finansowych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1750), które zastąpiło rozporządzenie Ministra Finansów z 12 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad uznawania, metod wyceny, zakresu ujawniania i sposobu prezentacji instrumentów finansowych...

Czytaj więcej
nr 02/2025

Na 2025 r. przedłużono wyłączenia obowiązku poboru podatku u źródła

Przez kolejny rok domy maklerskie i banki prowadzące działalność maklerską, czyli tzw. płatnicy techniczni, nie muszą stosować mechanizmu pay and refund w podatku u źródła. Ukazały się rozporządzenia Ministra Finansów, które do końca 2025 r. przedłużają obowiązujące obecnie wyłączenia.

Czytaj więcej
nr 02/2025

Jakie są warunki stosowania 9‑proc. stawki CIT w 2025 r.?

Jakie są warunki stosowania 9-proc. stawki CIT w 2025 r.?

W 2025 r. podatnik CIT stosujący preferencyjną 9-proc. stawkę podatku utraci prawo do jej stosowania, jeżeli jego przychody przekroczą w trakcie tego roku kwotę 8 534 000 zł netto. Z możliwości opodatkowania tą stawką nadal mogą skorzystać jedynie mali podatnicy i podatnicy rozpoczynający działalność. Przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące stosowania 9-proc. stawki CIT w 2025 r.

Czytaj więcej
nr 02/2025

Budżetowanie marketingu 2025 w świetle najnowszych trendów

Budżetowanie marketingu 2025 w świetle najnowszych trendów

Z tego artykułu dowiesz się, co najnowsze raporty mówią o budżetowaniu, poznasz najsilniejsze trendy i zyskasz dwa darmowe narzędzia, dzięki którym wdrożysz marketing oparty na danych.

Czytaj więcej
nr 02/2025

Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych metodą pośrednią. Od czego zacząć?

Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych metodą pośrednią. Od czego zacząć?

Rachunek przepływów pieniężnych stanowi jedno z najtrudniejszych sprawdzań finansowych. Jego sporządzanie przysparza problemów księgowym. Po-pierwsze, rachunek ten jest najczęściej sporządzany tylko raz w roku, a więc księgowi nie pamiętają, jak był sporządzany rok temu, i muszą za każdym razem odświeżać wiedzę w tym zakresie. Po drugie, większość księgowych doświadczyło problemu podczas sporządzania,...

Czytaj więcej
nr 02/2025

Polski Ład – jakie zmiany czekają nas w 2025 r.?

Polski Ład – jakie zmiany czekają nas w 2025 r.?

Polski Ład to pojęcie, które towarzyszy nam od 2022 r. To właśnie wtedy zaczęto realizować niektóre z punktów flagowego programu. W kolejnych latach pod hasłem Nowy Ład wprowadzano sukcesywnie nowe zmiany w przepisach mające na celu poprawę sytuacji wybranych grup społecznych. Nowy Ład wprowadza zmiany zarówno dla firm, jak i pracowników. Nowe przepisy w założeniach programu to więcej pieniędzy dla...

Czytaj więcej
nr 02/2025

Umowy barterowe – aspekt podatkowy i ewidencja księgowa

Umowy barterowe – aspekt podatkowy i ewidencja księgowa

Przedsiębiorcy współpracujący wzajemnie dokonują zarówno zakupów, jak i sprzedaży towarów lub usług, co powoduje powstawanie wzajemnych roszczeń. W takich przypadkach realizują zapłatę w formie barteru. Podatnicy często zastanawiają się, w jaki sposób rozliczyć umowę barterową w kontekście podatku VAT oraz podatku dochodowego.

Czytaj więcej
nr 02/2025

Wycena umów długoterminowych na dzień bilansowy

Wycena umów długoterminowych na dzień bilansowy

Umowy o usługi budowlane charakteryzują się zazwyczaj długim okresem realizacji. Ich wykonanie i odbiór często przypadają na inny okres sprawozdawczy niż ten, w którym rozpoczęto prace. W takim przypadku, zgodnie z zasadą współmierności kosztów i przychodów oraz zasadą memoriału, poszczególnym okresom, w których wykonano świadczenia, należy przypisać dotyczące ich przychody i koszty. Takie podejście...

Czytaj więcej
nr 02/2025

Zdarzenia po dniu bilansowym

Zdarzenia po dniu bilansowym

Ostatni dzień przyjętego roku obrotowego stanowi jednocześnie dzień bilansowy, na który sporządza się roczne sprawozdanie finansowe jednostki. Niemniej zdarzenia i okoliczności mające miejsce pomiędzy tym dniem a datą sporządzenia lub zatwierdzenia sprawozdania mogą wymagać ich ujęcia w księgach rachunkowych za rok, którego dotyczą, lub ujawnienia w dodatkowych informacjach i objaśnieniach.

Czytaj więcej
nr 02/2025

Sztuczna inteligencja w sprzedaży i obsłudze klienta

Sztuczna inteligencja w sprzedaży i obsłudze klienta

Temat sztucznej inteligencji nie schodzi z głównych tematów biznesowych już od kilku miesięcy. Można w zasadzie powiedzieć, że cały czas przyspiesza. Z jednej strony przybywa nam samozwańczych specjalistów i proroków, którzy wieszczą, że potrafią zrobić wszystko dzięki AI i zrewolucjonizują nasze firmy, a z drugiej cały czas pojawiają się mity na temat tego, co sztuczna inteligencja ma dla nas robić...

Czytaj więcej
nr 02/2025

Wrogie przejęcie – najpopularniejsze techniki obrony

Wrogie przejęcie – najpopularniejsze techniki obrony

Każdy, kto oglądał serial Sukcesja, wie, jak fascynująca może być walka o przejęcie władzy, a także obrona przed wrogim przejęciem. Serial ten dostarczył wielu ciekawych wątków, które prezentują, jak w praktyce może wyglądać obrona przed niechcianym przejęciem. Temat ten jest na czasie w przypadku Polski i polskich przedsiębiorstw, ponieważ przeszło 30 lat temu Polska przeszła z gospodarki centralnie...

Czytaj więcej
nr 02/2025

Graficzna prezentacja wyników sprzedaży

Graficzna prezentacja wyników sprzedaży

Wielokrotnie przy pracy z programem Excel pojawia się potrzeba przedstawienia posiadanych danych lub otrzymanych wyników w postaci graficznej. Bardzo często wtedy wykorzystywane są różnego rodzaju wykresy. W niniejszym artykule pokazane zostanie, w jaki nietypowy sposób można takie dane zaprezentować.

Czytaj więcej
nr 02/2025

Czy 2025 r. przyniesie istotne zmiany w prawie dla sektora e‑commerce?

Czy 2025 r. przyniesie istotne zmiany w prawie dla sektora e-commerce?

Dynamiczny rozwój technologii oraz rosnące znaczenie handlu online i jego wpływu na gospodarkę oraz konsumentów staje się wyzwaniem prowokującym zmiany w prawie. Wprowadzane są nowe regulacje, które mają na celu dostosowanie przepisów do zmieniającej się rzeczywistości. Rok 2025 przeniesie liczne zmian w systemie prawnym w zakresie szeroko rozumianego e-commerce.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.