Widoczny na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat rozwój technologii informatycznych umożliwił firmom dostęp do ogromnej ilości danych transakcyjnych dotyczących zachowań klientów. Niektóre z sektorów gospodarki (ubezpieczenia, rynek nieruchomości) bardzo silnie polegają w swej działalności operacyjnej na analizie tychże zachowań, dla innych (sektor budowniczy) analiza omawianych danych ma mniejsze znaczenie.
Interesująco pod względem potencjału wykorzystania danych kształtuje się sytuacja dla handlu detalicznego. Biorąc za punkt wyjścia dane sprzedażowe, dokonując pośrednich analiz (analiza wrażliwości, elastyczności cenowej/kosztowej atrybutów), możliwe jest prognozowanie przyszłych przychodów ze sprzedaży, stopy rentowności, a także analiza przyszłych kosztów. Sposób analizy zależy od działu, przykładowo dla marketingu sporządza się między innymi analizy cross-selling, marketing w podziale na lokalizację, analizę zachowań, mikrosegmentację klientów, rozwój kanałów dystrybucyjnych itp.
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu