Niniejszy artykuł będzie poświęcony szczególnemu rodzajowi usługi, jakim jest telefoniczna obsługa klientów, zwana call center. Call center pełni różnorodne funkcje w firmie – zaczynając od funkcji typowo informacyjnej, a kończąc na funkcji sprzedażowej czy marketingowej. Warto wspomnieć, iż branża call center musi mieć na uwadze takie akty prawne jak: ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Dlaczego właśnie te? Przede wszystkim dlatego, że dotyczą m.in. działań marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. To z tych ustaw wynika, w jakich wypadkach potrzebna jest zgoda podmiotu na przetwarzanie jego danych w celach marketingowych, kiedy może ją odwołać, a także co zrobić w sytuacji, gdy dane pozyskiwane są niebezpośrednio od osoby, której dotyczą. Poza tym stosowanie tych trzech ustaw w praktyce przysparza wiele trudności.
Prawo telekomunikacyjne – zmiany
Po nowelizacji ustawy o prawach konsumenta specjaliści przypuszczali, iż to będzie początek końca branży call center, a kilka tysięcy osób straci pracę. Zmiany wprowadzone w ustawie dotyczą przede wszystkim:
- rozmowy telemarketera z konsumentem,
- zawarcia umowy przez telefon.
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.