Jak oceniać rentowność sprzedaży i prowadzonego biznesu? Jakie są najczęstsze błędy przy obliczaniu rentowności biznesu i działań handlowych? Czym różni się marża od narzutu i dlaczego nie należy ich zamiennie stosować?
Wielu pracowników działów sprzedażowo-marketingowych, jak i przedsiębiorców, z którymi współpracuję podczas prowadzonych projektów doradczych, ma problem z interpretacją wskaźników finansowych pozwalających ocenić rentowność biznesu lub prowadzonych działań handlowych. W niniejszym artykule postaram się przybliżyć najistotniejsze wskaźniki finansowe z zakresu rentowności – mogą być one pomocne przy podejmowaniu decyzji biznesowych, jak i kalkulacji ofert.
Jednym z najpopularniejszych błędów z którymi się spotykam, pracując z reprezentantami działów sprzedaży i marketingu, jest mylenie pojęć marży i narzutu lub ich zamienne stosowanie. Tymczasem pojęcia te nie są bynajmniej tożsame. Wiedza na temat różnic i sposobów ich wyliczania pomoże nam nie tylko w konstruowaniu ofert promocyjnych, negocjacjach handlowych, ale może uchronić nas także przed błędną interpretacją rentowności składanej oferty albo negocjowanego kontraktu handlowego.
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.