Działania marketingowe często stanowią bardzo duży udział w kosztach prowadzenia przedsiębiorstwa. To, w jaki sposób jest realizowany budżet marketingowy, czy i jak jest optymalizowany, ma bardzo istotny wpływ na wynik finansowy. Jak wyodrębnić kanały marketingowe spośród prowadzonych działań, jakie wskaźniki brać pod uwagę podczas optymalizacji i o czym pamiętać podczas analiz?
Czym jest marketingowy kanał pozyskiwania klienta?
Najprościej można porównać kanał marketingowy do zbioru, zestawu działań mających na celu pozyskanie klienta. To, jak zostanie dokładnie zdefiniowany, zależy tylko i wyłącznie od potrzeb danej organizacji. Często w ramach jednego przedsiębiorstwa poprzez kanały marketingowe możemy rozumieć grupy działań na różnych poziomach szczegółowości.
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.