Czym jest growth marketing i czym różni się od tradycyjnego marketingu? Jaki jest cel growth marketingu? Jakie są najważniejsze KPI w e-commerce? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań zaprezentowane zostały w poniższym artykule.
Prowadzenie sprzedaży w internecie wiąże się z ciągłą walką o zdobywanie nowych klientów. Pojedynek jest zażarty, każdy z konkurentów chce być właśnie tym miejscem, do którego w pierwszym odruchu wracają użytkownicy. Jak tego dokonać? Zadanie nie należy do najłatwiejszych i najszybszych w realizacji. Szybkie za to mogą być taktyki, które sprawdzą, co najlepiej działa wśród grupy docelowej. Działania te, to właśnie growth marketing.
Czym jest growth marketing?
Nawet najlepszy produkt czy usługa nie sprzedadzą się same. Osiągnięcie imponujących i pozwalających na spokojny sen w nocy wyników sprzedażowych sklepu to masa pracy w ciągu dnia. Co zrobić, gdy samo „robienie hałasu” przestaje wystarczać? Poznać i zaprzyjaźnić się z growth marketingiem.
Growth marketing jest alternatywą dla starych i sprawdzonych metod dotarcia do użytkowników, za czym idzie również – do zwiększenia konwersji. Dział analizy, marketingu i rozwoju przestaje pracować oddzielnie, a zaczyna wspólny bój o wzrost sprzedaży w przedsiębiorstwie.
Podstawowa definicja mówi, że jest to odejście od tradycyjnego marketingu i przeniesienie działań do szybkich eksperymentów w wielu kanałach, które pozwolą ocenić, co przynosi największe wzrosty i rozwój.
Growth marketing zakłada:
- wyjście z ram swoich działań, w celu odnalezienia i przetestowania nowych metod dotarcia do klientów,
- przystosowanie i rozwój produktu, tak by spełniał on standardy i oczekiwania rynku,
- przestudiowanie i wkroczenie na drogę, jaką przechodzi klient, zanim dokona zakupu,
- ciągłą analizę działań i wyciąganie trafnych wniosków,
- zidentyfikowanie najefektywniejszych działań do pozyskiwania i utrzymania klienta.
Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.