Czym jest growth marketing i czym różni się od tradycyjnego marketingu? Jaki jest cel growth marketingu? Jakie są najważniejsze KPI w e-commerce? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań zaprezentowane zostały w poniższym artykule.

Growth marketing w praktyce

Prowadzenie sprzedaży w internecie wiąże się z ciągłą walką o zdobywanie nowych klientów. Pojedynek jest zażarty, każdy z konkurentów chce być właśnie tym miejscem, do którego w pierwszym odruchu wracają użytkownicy. Jak tego dokonać? Zadanie nie należy do najłatwiejszych i najszybszych w realizacji. Szybkie za to mogą być taktyki, które sprawdzą, co najlepiej działa wśród grupy docelowej. Działania te, to właśnie growth marketing.

Czym jest growth marketing?

Nawet najlepszy produkt czy usługa nie sprzedadzą się same. Osiągnięcie imponujących i pozwalających na spokojny sen w nocy wyników sprzedażowych sklepu to masa pracy w ciągu dnia. Co zrobić, gdy samo „robienie hałasu” przestaje wystarczać? Poznać i zaprzyjaźnić się z growth marketingiem.

Growth marketing jest alternatywą dla starych i sprawdzonych metod dotarcia do użytkowników, za czym idzie również – do zwiększenia konwersji. Dział analizy, marketingu i rozwoju przestaje pracować oddzielnie, a zaczyna wspólny bój o wzrost sprzedaży w przedsiębiorstwie.

Podstawowa definicja mówi, że jest to odejście od tradycyjnego marketingu i przeniesienie działań do szybkich eksperymentów w wielu kanałach, które pozwolą ocenić, co przynosi największe wzrosty i rozwój.

Growth marketing zakłada:

  • wyjście z ram swoich działań, w celu odnalezienia i przetestowania nowych metod dotarcia do klientów,
  • przystosowanie i rozwój produktu, tak by spełniał on standardy i oczekiwania rynku,
  • przestudiowanie i wkroczenie na drogę, jaką przechodzi klient, zanim dokona zakupu,
  • ciągłą analizę działań i wyciąganie trafnych wniosków,
  • zidentyfikowanie najefektywniejszych działań do pozyskiwania i utrzymania klienta.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Dopłaty do kapitału w spółce z o.o.

Dopłaty do kapitału w spółce z o.o.

Właściciele udziałów lub akcji w spółce kapitałowej mogą wspomóc finansowo spółkę poprzez dodatkowe źródło finansowania w formie dopłat do kapitału. Dopłaty mogą być wnoszone w związku z czasowymi trudnościami finansowymi jednostki, potrzebą jej dokapitalizowania lub koniecznością poniesienia dodatkowych nakładów inwestycyjnych.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 09/2024

Luka kompetencyjna w finansach

Luka kompetencyjna w finansach

Rola zespołów finansowych w przedsiębiorstwach ewoluuje. W ciągu ostatniej dekady wstrząsy gospodarcze sprawiły, że wielu liderów biznesu położyło większy nacisk na rekrutację specjalistów ds. finansów, którzy mogą wykraczać poza pełnienie funkcji czysto technicznej w dostarczaniu liczb i sprawozdań finansowych. Zamiast tego oczekuje się od nich funkcjonowania jako w pełni zintegrowani partnerzy w biznesie, zapewniający liderom strategiczny wgląd i współpracujący z innymi działami w celu zapewnienia długoterminowej stabilności finansowej firmy.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.