Reputację Twojej firmy można zmierzyć. PR to nie tylko atmosfera sprzyjająca sprzedaży, to, co inni mówią o Tobie1 czy milionowe wskaźniki mediowe, których przełożenie na zysk widzą tylko marketerzy. PR to również liczby i twarde dane pozwalające monitorować skuteczność i efektywność.
Faktycznie w PR nie ma jednego, całościowego systemu pomiaru. I chociaż może przysparzać to kłopotu, to jest także ogromną szansą – ocena każdego działania powinna być bowiem szyta na miarę. Jak wiesz z poprzedniego artykułu („Controlling działań PR. Część I: zrozumieć PR”), działania PR-owe są działaniami długookresowymi i wieloletnimi. To sprawia, że trudne jest przełożenie ich efektów na bieżącą sytuację Twojej firmy. Dla przypomnienia: spotykasz się tu ze zjawiskami carry over effect oraz time lag, czyli odłożonego efektu (gdy Twoje działania zmieniły nastawienie klienta do produktu, nie musi on dokonywać zakupu w danej chwili). Rezultaty, jakie osiąga Twoja firma, są bowiem wynikiem połączenia różnorodnych działań – zarówno teraźniejszych, jak i tych podejmowanych w przeszłości. Jak monitorować więc to, co robią PR-owcy?
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.