System controllingu powinien obejmować wszystkie obszary działania przedsiębiorstwa, tzn. zakupy, produkcję, finanse, zarządzanie personelem, obsługę techniczną oraz działalność handlową (tzn. marketing i sprzedaż/dystrybucję). Wdrażanie controllingu zaczyna się od ośrodków kosztów, co wprost wynika z samego celu wdrażania controllingu – „zapanować nad kosztami”. W tym kierunku zwykle idzie większość działań controllingowych, czyli określenia (przedefiniowania) dotychczasowych oddziałów produkcyjnych w centra kosztów, nadania im odpowiednich odpowiedzialności, wyznaczania celów, a następnie ustalania budżetów.
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.