Kongres Controlling Intelligence Adventure Poznań organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów ICV zyskał rangę jedynego międzynarodowego kongresu Stowarzyszenia w Europie. Coroczna bardzo wysoka wiedza merytoryczna, znani prelegenci oraz dobra organizacja sprawiają, że wydarzenie to na stałe wpisało się w terminarzach wszystkich tych controllerów i dyrektorów finansowych, dla których ważne jest ciągłe podnoszenie kwalifikacji. W tym roku siódmy już kongres pod hasłem „Lepsza efektywność – nowe zadanie dla Controllera” odbędzie się w dniach 18–19 kwietnia 2013 r.

Rola controllera w obliczu wyzwań gospodarki XXI wieku – temat przewodni VII Międzynarodowego Kongresu Controllerów Controlling Intelligence Adventure. Jak polscy i zagraniczni controllerzy chcą budować sukces swoich firm? Jak reagują na szanse i zagrożenia, które obserwują? Co robią, aby z dumą móc powiedzieć: „Nasza efektywność rośnie mimo kryzysu!”? Kongres to dwa dni obfitujące w dyskusje o tym, jak controlling może wpływać na efektywność, wydajność, innowacyjność, a także długowieczność firmy, to czas praktycznych wskazówek, wymiany wiedzy, rozmów w kuluarach, spotkań z ciekawymi osobami z różnych branż, firm, z różnych krajów! To międzynarodowy event z najwyższą merytoryką.

Po raz kolejny kongres będzie dwujęzyczny, z polsko-angielskim tłumaczeniem symultanicznym, tak aby goście zarówno z Polski, jak i z zagranicy mogli w pełni korzystać z wiedzy i doświadczeń ekspertów. Decyzją Zarządu ICV poznański event będzie oficjalnych odpowiednikiem największego kongresu controllerów odbywającego się od prawie 40 lat w Monachium. Organizatorzy, pod przewodnictwem dr Adrianny Lewandowskiej, Członka Zarządu ICV, spodziewają się 200 dyrektorów zarządzających i finansowych oraz controllerów z Polski i zagranicy, dla których przygotowali ciekawy i niepowtarzalny program.

Na kongres zaproszono polskich i zagranicznych prelegentów z wiodących firm. Wśród nich jest prof. dr dr h.c. mult. Peter Horvath – ekspert w zakresie controllingu oraz jego nowych trendów, np. ekocontrollingu czy controllingu behawioralnego, które zdobywają coraz większą popularność w krajach członkowskich Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów. Fundacja Petera Horvatha jest pomysłodawcą Green Controlling Preis – nagrody przyznawanej co roku przedsiębiorstwom, w których dział controllingu wspiera rozwój innowacyjnych, ekologicznych, „zielonych” rozwiązań. Oprócz prelekcji doskonałych specjalistów z branży w programie kongresu zaplanowano również dyskusję panelową. W zeszłym roku odbyła się ona po raz pierwszy i spotkała się z dużym zainteresowaniem i uznaniem uczestników.

Postępująca globalizacja stworzyła wielu przedsiębiorstwom szansę na odniesienie rynkowego sukcesu, ale jednocześnie zmusiła je do podjęcia nowych dla nich wyzwań. Jednym z wyzwań jest niestabilność światowej gospodarki – wahania cykli koniunkturalnych i ich skrócenie, zróżnicowanie rozwoju poszczególnych rynków, nie tylko na zewnątrz naszego obszaru gospodarczego, ale i wewnątrz niego. Niestabilność staje się nową codziennością – ceną, którą płacimy za możliwości, jakie daje globalizacja. Zmienność gospodarki wymusza na przedsiębiorcach nie tylko poszukiwanie nowych dróg rozwoju, ale również konsekwentną optymalizację kosztów – konieczną do przezwyciężenia kryzysu. Dlatego niezwykle ważnym zadaniem dzisiejszego controllingu jest zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa, a tym samym zwiększenie jego szans na przetrwanie. Krótko- i długoterminowe planowanie scenariuszowe, zwiększenie świadomości ryzyka wśród menedżerów, elastyczne działanie poprzedzone szybką reakcją osób decyzyjnych, szybka identyfikacja potencjalnych zagrożeń, jasne definiowanie celów, otwartość na niekonwencjonalne metody i koniecznie sprawdzenie efektywności każdego z wdrażanych rozwiązań – zadanie controllera nie jest proste!

Więcej informacji o kongresie na stronie www.icv.pl.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.