16–17 lutego 2006 r., Wisła

W dniach 16–17 lutego 2006 r. w Wiśle odbyła się konferencja „Zastosowanie rozwiązań mySAP Financials jako narzędzi wspierających wdrożenie Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej”. Spotkanie zgromadziło blisko trzystu uczestników, w tym przedstawicieli kadry zarządzającej finansami, informatyką i controllingiem z prawie stu dwudziestu organizacji.

Temat konferencji jest odpowiedzią na wymogi zmieniającego się środowiska prawnego i biznesowego oraz na liczne zapytania kierowane do SAP. Rok 2007 jest wskazany jako ostateczny termin prezentacji sprawozdań według MSFF. W świetle wytycznych Unii Europejskiej wszystkie spółki publiczne są zobligowane do podjęcia prac zmierzających do przejścia na MSSF. Przejście przedsiębiorstwa na MSSF to zmiany w systemie księgowości i rozwiązaniach IT.

UWAGA

Prognozy na rok 2006 mówią, że coraz bardziej restrykcyjne wymogi dotyczące ładu korporacyjnego i ogólny nacisk na kontrole będą sprzyjać dyrektorom finansowym oraz zwiększą rangę działów finansowych. Konferencja zorganizowana przez SAP Polska była doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami informatycznymi w dziedzinie finansów. Jej uczestnicy mogli się dowiedzieć o nowych trendach w rozwiązaniach finansowych, najnowszych narzędziach i funkcjonalnościach w zakresie finansów, efektywnym i skutecznym wdrażaniu rozwiązań dla spełniania międzynarodowych standardów oraz korzyściach dla organizacji poprzez implementację i rozszerzenie dotychczas wykorzystywanych rozwiązań.

Pierwszy dzień konferencji poświęcono zagadnieniom Nowej Księgi Głównej, e-fakturom, planowaniu i analizie biznesu przy pomocy nowych narzędzi budżetowania i symulacji oraz MSSF. Pod koniec pierwszego dnia goście mogli spotkać się z ekspertami SAP oraz reprezentantami firm partnerskich SAP, takich jak: BCC, IMG, T-Systems, KPMG, Unizeto. Dyskutowano, między innymi, na tematy dotyczące instrumentów finansowych, zarządzania ryzykiem, prognoz płynności, rozwiązań dla zarządzania kontaktami z klientami (CRM), zarządzania kapitałem ludzkim oraz samoobsługą menedżerską i pracowniczą. Istotnymi obszarami konsultacji z ekspertami były także tematy: In-House-Cash (wewnętrzny bank wirtualny), eBankingu, usług bankowych typu collect, zarządzania nieruchomościami przy użyciu SAP Real Estate Management, zamknięcia okresu w module rachunkowości, pozyskiwania funduszy z Unii Europejskiej oraz podpisu elektronicznego.

W drugim dniu konferencji uczestnicy spotkania mogli wziąć udział w trzech, równoległych sesjach. Każda z nich poświęcona była innemu zagadnieniu. Sesja A, poświęcona była tematom: „Obsługi równoległych standardów księgowych w instytucji finansowej” oraz „Zarządzania kosztami w Banku BPH SA z wykorzystaniem SAP”. Autorami ostatniej prezentacji byli pracownicy Banku BPH: Tomasz Wawrzyczek, dyrektor ds. kosztów oraz Jacek Brzeziński, dyrektor ds. gospodarki własnej. Na sesji B omówiono istotne dla działu finansowego funkcjonalności rozwiązania mySAP ERP.

Podczas sesji C pracownicy firmy PKP Przewozy Regionalne mówili o konsolidacji informacji o majątku na przykładzie PKP. Przedstawiono poszczególne cele, które zostały zrealizowane w ramach użytkowania systemu mySAP ERP, z których do najważniejszych zaliczono: objęcie jednolitą ewidencją wszystkich składników majątkowych, w tym środków trwałych, WNiP, środków trwałych w budowie, ewidencji bilansowej. Wśród celów wdrożenia systemu, które zostały zrealizowane w PKP Przewozy Regionalne, wymieniono również zawarcie w obrębie jednego systemu wycen dla celów: bilansowych, podatkowych i konsolidacyjnych, jedną operację księgowania amortyzacji i przejrzysty system raportowania na temat wartości i transakcji.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.