Sześciu światowej sławy specjalistów, osiem seminariów, cztery praktyczne warsztaty, studia przypadków najlepszych polskich firm – XII Międzynarodowa Konferencja Lean Management już za nami!
Lean Management to nie tylko zestaw narzędzi czy lista zasad, ale także system zarządzania, który efektywnie i skutecznie rozwiązuje problemy biznesowe. Potwierdza to frekwencja na kolejnej, 12 już konferencji zorganizowanej w dniach 29–31 maja 2012 r. przez Lean Enterprise Institute Polska. W tym roku do Wrocławia przyjechało blisko 340 uczestników z całej Europy – od kadry zarządzającej, przez menedżerów i specjalistów, do początkujących praktyków Lean.
– Tegoroczna konferencja była wyjątkowa pod kilkoma względami. Przede wszystkim wyróżniała ją obecność aż sześciu światowej sławy ekspertów, którzy przyjechali do Wrocławia z Japonii, Stanów Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii – mówi prof. Tomasz Koch, Prezes Zarządu Lean Enterprise Institute Polska. – W tym roku po raz pierwszy został uruchomiony nowy strumień dla przedsiębiorstw i procesów usługowych, aby otworzyć konferencję na obszary zastosowań Lean w usługach, biurach i w administracji.
Pierwszego dnia konferencji, podczas dwóch równoległych sesji plenarnych i ośmiu seminariów, odbyły się prelekcje gości specjalnych. Swoimi doświadczeniami dzielili się:
- Takashi Tanaka – światowej klasy ekspert w dziedzinie Toyota Management System,
- Samuel Obara – w swojej 30-letniej karierze pomagał wdrażać i stosować zasady Lean przeszło 350 organizacjom,
- Chris Vogel – ekspert w dziedzinie rozwoju Lean w administracji i usługach,
- Ian Glenday – niezależny trener, autor książki Przejdź na logikę przepływu,
- John Allen – Global Lean Process Leader w siódmej co do wielkości firmie farmaceutycznej świata,
- prof. Bohdan Oppenheim – profesor na Uniwersytecie Loyola w Los Angeles.
Szczególnie dużym zainteresowaniem uczestników cieszyło się seminarium na temat istoty Toyota Management System przedstawiane przez Takashiego Tanakę oraz wystąpienie Samuela Obary, który podkreślał, jak ważne dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej jest przywództwo i kultura danej organizacji. W ramach strumienia dla przedsiębiorstw i procesów usługowych można było posłuchać doświadczeń Chrisa Vogela z wdrażania Lean w Wells Fargo Bank (czwartym pod względem aktywów i pierwszym pod względem kapitalizacji rynkowej banku w USA) oraz dowiedzieć się, w jaki sposób ulepszać procesy usługowe.
W drugim dniu konferencji, po przedpołudniowych seminariach, odbyła się sesja studiów przypadków. Każdy z uczestników miał możliwość wyboru dwóch z ośmiu studiów przypadków.
Zgodnie z tradycją trzeciego dnia istniała możliwość wyboru między uczestnictwem w jednym z czterech praktycznych, całodniowych warsztatów a wycieczką do firm znanych z wdrożenia filozofii szczupłości. W tym roku organizatorzy przygotowali wizyty w fabryce Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu i Electrolux w Świdnicy oraz w fabryce General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach.
Więcej informacji o konferencji na stronie: www.lean.org.pl.