Pomimo coraz bardziej powszechnej znajomości zagadnień związanych z teorią BPM (Business Process Management) oraz powszechności usług związanych z modelowaniem procesów biznesowych niewiele firm faktycznie zarządza procesami. Określenie „organizacja procesowa” oznacza najczęściej firmę, która posiada model procesów (obszerny, rzadko otwierany segregator lub plik sporządzony za pomocą oprogramowania dostępnego wybranym pracownikom pionu jakości) wraz z wykazem osób, którym przypisano rolę „właścicieli procesów”. Niekiedy model procesów zawiera mierniki efektywności, ale nawet jeśli tak jest, najczęściej nie są one w praktyce przedmiotem oceny i rozliczenia, nie mają więc istotnego wpływu na zarządzanie firmą.
24-25 maja, 5-6 lipca, 23-24 sierpnia 2007 r., Sopot
Wzrost efektywności działań operacyjnych jest dla większości firm oczywistym wymogiem konkurencyjności. Poprawa wyników jest pochodną dobrej organizacji procesów i sprawnej realizacji składających się na nie czynności. Projekty związane z reorganizacją procesów i wdrożeniem VBM, BPM, BSC, Lean Management itp. ma za sobą każda duża firma. Jednak wiele z tych projektów przyniosło rezultaty mniejsze, niż oczekiwano. Dlaczego?
UWAGA
Większość projektów usprawnień kończy się na rekomendacjach zmian organizacyjnych, jednak rzadko towarzyszy im wdrożenie systemu pomiaru. A właśnie dostępność do wyników pomiaru i monitorowania własnych dokonań jest warunkiem koniecznym zmiany postawy pracowników i ich sposobu realizacji zadań.
Wiedzą o tym, jak stworzyć system pomiaru procesów, jakie dobierać mierniki i jakimi narzędziami je definiować, będziemy się dzielić z uczestnikami w trakcie warsztatów poświęconych controllingowi procesów. Na podstawie przykładowego procesu eksperci Akademii Zarządzania zaprezentują, w jaki sposób zbierać, analizować i dystrybuować informacje o miernikach procesów.
Szczegółowych informacji na temat warsztatów udziela Katarzyna Babińska, e-mail: k.babinska@vbm.pl. Ponadto informacje są dostępne na stronach Akademii Zarządzania www.vbm.pl.