2 lutego 2006 r., Warszawa

Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać” – między innymi tymi słowami w dniu 2 lutego 2006 r. profesor Harvard Business School Robert S. Kaplan przekonywał dwustu przedstawicieli sektora publicznego do wprowadzenia w ich instytucjach planowania strategicznego – zgodnie z zasadami Balanced Scorecard. Organizatorem seminarium był Institute for International Research.

Podczas seminarium prof. Kaplan mówił, jak mierzyć działania i polepszać wyniki organizacji z definicji nienastawionych na zysk, ale tych, których priorytetowym celem może być na przykład zdobycie i utrzymanie zadowolenia oraz zaufania społecznego czy bezpieczeństwa. W seminarium wzięli udział m.in. reprezentanci Urzędu Służby Cywilnej, Ministerstwa Finansów, Służby Celnej, Narodowego Banku Polskiego, Najwyższej Izby Kontroli, Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, szpitali, urzędów miast, szkół wyższych i inni.

Uwaga

Prelekcje wygłaszane przez profesora koncentrowały się na następujących zagadnieniach:

1) mobilizacja osób decyzyjnych do sporządzenia planu wprowadzania zmian,

2) tworzenie map strategii i Zrównoważonych Kart Wyników, które przedstawiają strategię,

3) dopasowanie organizacji do strategii,

4) realizacja strategii jako zadanie dla wszystkich,

5) strategia jako proces ciągły.

Warto również podkreślić, iż seminarium prowadzone przez prof. Kaplana poprzedziły bardzo ciekawe prelekcje Sylwestra Grzebienia z IBM Polska oraz Jacka Kapicy z Izby Celnej w Szczecinie. Pierwszy z prelegentów mówił przede wszystkim o strategicznych problemach występujących w przedsiębiorstwach, podkreślał również, iż rozwiązaniem tych problemów może być Zrównoważona Karta Wyników. Przedstawił także bardzo ciekawy praktyczny przykład wdrożenia Karty w Deutsche Post Express. Nie mniej interesujące było wdrożenie Karty w Izbie Celnej, które zaprezentował Jacek Kapica. Prelegent ten mówił m.in. o problemach związanych z monitorowaniem strategii, zmianach w zarządzaniu strategią oraz stanie jej realizacji po zmianach.

Zobacz również

e‑US z ułatwieniami dla spółek, fundacji i stowarzyszeń

Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Organizacje nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną (UPL-1), by rozliczać się elektronicznie.

Czytaj więcej

Sprzedaż przez platformy sprzedażowe z dodatkowym obowiązkiem raportowania

Sprzedaż przez platformy sprzedażowe z dodatkowym obowiązkiem raportowania

1 lipca 2024 r. mają wejść w życie przepisy zobowiązujące operatorów platform cyfrowych do gromadzenia i przekazywania administracji podatkowej informacji o sprzedawcach, którzy dokonali transakcji za pośrednictwem tych platform. Rząd przyjął projekt ustawy wprowadzającej te obowiązki.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.