2 lutego 2006 r., Warszawa
Podczas seminarium prof. Kaplan mówił, jak mierzyć działania i polepszać wyniki organizacji z definicji nienastawionych na zysk, ale tych, których priorytetowym celem może być na przykład zdobycie i utrzymanie zadowolenia oraz zaufania społecznego czy bezpieczeństwa. W seminarium wzięli udział m.in. reprezentanci Urzędu Służby Cywilnej, Ministerstwa Finansów, Służby Celnej, Narodowego Banku Polskiego, Najwyższej Izby Kontroli, Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, szpitali, urzędów miast, szkół wyższych i inni.
Uwaga
Prelekcje wygłaszane przez profesora koncentrowały się na następujących zagadnieniach:
1) mobilizacja osób decyzyjnych do sporządzenia planu wprowadzania zmian,
2) tworzenie map strategii i Zrównoważonych Kart Wyników, które przedstawiają strategię,
3) dopasowanie organizacji do strategii,
4) realizacja strategii jako zadanie dla wszystkich,
5) strategia jako proces ciągły.
Warto również podkreślić, iż seminarium prowadzone przez prof. Kaplana poprzedziły bardzo ciekawe prelekcje Sylwestra Grzebienia z IBM Polska oraz Jacka Kapicy z Izby Celnej w Szczecinie. Pierwszy z prelegentów mówił przede wszystkim o strategicznych problemach występujących w przedsiębiorstwach, podkreślał również, iż rozwiązaniem tych problemów może być Zrównoważona Karta Wyników. Przedstawił także bardzo ciekawy praktyczny przykład wdrożenia Karty w Deutsche Post Express. Nie mniej interesujące było wdrożenie Karty w Izbie Celnej, które zaprezentował Jacek Kapica. Prelegent ten mówił m.in. o problemach związanych z monitorowaniem strategii, zmianach w zarządzaniu strategią oraz stanie jej realizacji po zmianach.