Zmienność strategiczna otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego przedsiębiorstw kształtuje nowy wymiar dynamiki ich konkurowania. Nowe systemy wartości, nowe postawy etyczne, umiejętność przetrwania w gospodarce opartej na wiedzy, pracy w sieciach, ustalania priorytetów to dzisiejsze wyzwania stojące przed menedżerami. Duża inercja i uelastycznienie organizacji wywołały konieczność zmian strategicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Tematyka nowoczesnych metod, koncepcji i modeli zarządzania była poruszana podczas II Konferencji Naukowej „Modele funkcjonowania współczesnego biznesu – teoria i praktyka” organizowanej przez Wyższą Szkołę Biznesu w Dąbrowie Górniczej w dniu 14 czerwca 2011 r. Przedsięwzięcie stanowiło forum wymiany wiedzy dotyczącej nowoczesnych modeli biznesu, które mają obecnie zastosowanie w teorii i praktyce zarządzania.

Konferencja została podzielona na 2 panele: praktyczny i teoretyczny. Wykład Ministra Andrzeja Lewińskiego, Zastępcy Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, na temat przyszłości małych przedsiębiorstw handlu i dystrybucji w świetle rozwoju nowych technologii i globalizacji zainaugurował panel praktyczny konferencji.

Kluczowymi dla dużej części publiczności punktami części praktycznej konferencji były prelekcje m.in.:

w Joanny Podgórskiej, Zastępcy Dyrektora Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na temat roli PARP w kreowaniu innowacyjnych modeli biznesu w gospodarce,

w Moniki Rękawek z Giełdy Papierów Wartościowych NewConnect ukazującej temat innowacyjnych modeli biznesu spółek wchodzących na NewConnect,

w Barbary Hajdas-Nowak, Zastępcy Dyrektora Oddziału Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. w Warszawie, która przedstawiła temat wsparcia przez ARP procesów restrukturyzacyjnych polskich przedsiębiorstw,

w Zbigniewa Podrazego – Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza na temat Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.

W panelu teoretycznym konferencji zostały zaprezentowane m.in. referaty Adama Jabłońskiego – „Procesy migracyjne interesariuszy a model biznesu przedsiębiorstwa” oraz Marka Jabłońskiego – „Analityka biznesu drogą do wzrostu wartości przedsiębiorstwa”. Ich rozważania skupiły się m.in. wokół zagadnień modeli biznesu, kreacji wartości, zarządzania wynikami, zarządzania kapitałem ludzkim, przedsiębiorczości etycznej, strategii CSR, przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, które stanowią obecnie kluczowy obszar badań naukowych oraz dylematów stających przed menedżerami we współczesnej gospodarce.

Druga edycja konferencji cieszyła się dużym zainteresowaniem przedstawicieli świata biznesu, nauki oraz reprezentantów samorządu lokalnego. Spotkanie stanowiło okazję do zobrazowania dynamiki trendów kształtowania się nowoczesnych modeli biznesu przedsiębiorstw.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.