19-20 maja br. w warszawskim hotelu Lord po raz drugi odbyło się Forum Informacji Zarządczej. Tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia był „Controlling procesów sprzedażowych, działań marketingowych i skuteczności promocji”.
W trakcie dwóch dni zostało wygłoszonych 11 prelekcji przez praktyków, który w swojej codziennej pracy mają do czynienia z zagadnieniami badania skuteczności sprzedaży i marketingu w przedsiębiorstwie. Tematy omawiane na tegorocznym Forum były bardzo różnorodne i oparte na praktycznych przykładach, m.in. badania procesów sprzedażowych z wykorzystaniem Business Process Modeling Notation, o którym opowiedział pan Jarosław Żeliński. O Key Performence Indicators w badaniu skuteczności zespołu sprzedażowego prelekcje wygłosił pan Paweł Musiał z firmy Controlling Systems. Firma ABC Akademia przedstawiła case study o Customer Profitability Management z wykorzystaniem założeń zasobowo-procesowego rachunku kosztów w przedsiębiorstwach. Proces controllingu działań sprzedażowych i skuteczności promocji na przykładzie branży hotelarskiej przybliżył pan Cezary Sarnecki. Na czym polega wycena marki i jakie są jej metody, opowiedział pan Dariusz Strona z firmy DCF Dotacje-Consulting-Finanse. Dyrektor finansowy firmy nazwa.pl, Krzysztof Cebrat, mówił o kalkulacji kosztu pozyskania klienta. Kolejnym ciekawym tematem poruszanym na wydarzeniu była analiza sprzedaży, na temat której prelekcję wygłosił wieloletni praktyk i trener tej tematyki, pan Tomasz Dyba. W drugim dniu w tematyce badania skuteczności działań marketingowych oraz ich planowania wobec prognozy sprzedaży mówili panowie Łukasz Holik z nazwy.pl oraz Witold Wrodarczyk z agencji interaktywnej Adequate Interactive Boutique. Nie zabrakło, oczywiście, zagadnień związanych z analizą, raportowaniem i wizualizacją danych sprzedażowych w narzędziach typu PowerMap oraz tworzeniem dashboardów, o których opowiedzieli nam Wojciech Próchnicki z nazwa.pl oraz Bartosz Czapiewski z firmy SkuteczneRaporty.pl.
Dodatkową atrakcją była premiera nowego magazynu „Informacja Zarządcza”, który co dwa miesiące prezentuje praktyczną wiedzę z zakresu informacji zarządczej. Magazyn porusza kwestie narzędziowe w controllingu, zarządzaniu, raportowaniu i analizach. Jego autorzy to praktycy branży – profesjonaliści, którzy chętnie dzielą się przykładami rozwiązań stosowanych w ich własnych przedsiębiorstwach.
Zarówno organizacja, jak i merytoryka tegorocznego wydarzenia zostały bardzo dobrze ocenione przez uczestników. Duża ich część deklarowała udział w przyszłorocznym Forum Informacji Zarządczej, na które już dzisiaj Państwa zapraszamy.
Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.