Jakie czynności należą do procesu sprzedaży? Czy sprzedaż kończy się na zleceniu fakturowania, a może na zaksięgowaniu płatności? Jak skutecznie usprawnić proces sprzedaży, żeby w efekcie poprawić ściągalność należności? Odpowiedzi na te pytania wynikają wprost z empirycznego podejścia do zarządzania horyzontalnego i wiążą się z integracją pracy wielu zespołów, monitoringiem przebiegu tego konkretnego procesu oraz dostępem do aktualnych informacji.
Pracując nad zdefiniowaniem procesów biznesowych klienta, uczestniczyliśmy w projekcie dotyczącym optymalizacji procesu sprzedaży: w efekcie kompletnego rozpoznania czynności wpływających na sprawność organizacji i zrozumienia działań pomiędzy zespołami udało nam się skrócić czas dostarczenia faktury do klienta – średnio o trzy tygodnie; pozwoliło to na skrócenie czasu spływu środków finansowych o dwa tygodnie, a spółka objęta optymalizacją zyskała dodatkową istotną kwotę 2 milionów złotych. Dzięki zmianom wprowadzonym do jednego procesu zyskała więc cała organizacja. Wystarczyło – zamiast szukać winy po stronie odbiorców – zmienić własne procedury i znieść wewnętrzne bariery komunikacyjne. To nie jest trudne, a tym bardziej kosztowne.
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.