Wzrost wartości firmy

Tekst otwarty nr 9/2006

Dlaczego niemieckie przedsiębiorstwa tracą 4 miliardy euro rocznie? O znaczeniu przejrzystości działania dla kreowania wartości firm piszą H. Dröse i L. P. Antonio – specjaliści ds. systemów informacyjnych zarządzania.

www.systems-world.de

W małych jednostkach sprawny przebieg działań operacyjnych często zależy od pojedynczych osób. Wygodnie jest mieć pracownika, który zna wszystkich kontrahentów, tworzy plany zakupów, negocjuje warunki dostaw i sprawdza jakość towarów. Jednak w ten sposób firma staje się ubezwłasnowolniona. Odejście kluczowego pracownika oznacza paraliż przedsiębiorstwa. Mniej ryzykownym rozwiązaniem jest stworzenie właściwego sytemu informacyjnego. Wówczas kapitał intelektualny pracowników staje się wiedzą organizacji.

Aby tak się stało, konieczne jest podjęcie czterech kroków. Po pierwsze, trzeba uzyskać pewność, że wszystkie działania operacyjne są podejmowane za zgodą kierownictwa, podlegają systematycznej rejestracji (a dzięki regularnym raportom nie istnieje szara strefa wewnątrz organizacji). Po drugie, niezbędne jest rozdzielenie odpowiedzialności za przebieg poszczególnych faz realizacji zadań operacyjnych (tj. inicjowania, przeprowadzenia i dokumentowania oraz kontroli). Po trzecie, należy zadbać, aby istniała osoba odpowiedzialna za każdy obszar działalności jednostki oraz ustalić, kto przejmuje obowiązki, gdy dany pracownik nie może ich wykonywać.

Ostatecznie pracownicy muszą znać wagę swoich działań w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa i być świadomi, że wzrost efektywności ich pracy zostanie odpowiednio wynagrodzony. Wówczas cała organizacja wykorzysta swój potencjał do ostatniego eurocenta.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.