W warunkach zaostrzonej konkurencji rynkowej coraz większą rolę w kreowaniu przewagi konkurencyjnej firmy odgrywają zasoby niematerialne. Szczególnym rodzajem tej grupy aktywów jest marka, często uznawana za kluczowy czynnik w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa i budowania przewagi konkurencyjnej.

Funkcja, jaką pełni marka w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa, skłania do zainteresowania problematyką określania jej wartości. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie metodyki wyceny marki. Opracowanie składa się z dwóch części. Pierwszą stanowi wprowadzenie teoretyczne, w którym zdefiniowano podstawowe pojęcia związane z marką i podejściami do jej wyceny. Część druga to studium przypadku, w którym na bazie wyceny przykładowej marki Dobry Smak przedstawiono praktyczne zastosowanie dwóch najpopularniejszych metod podejścia dochodowego. Zwieńczeniem artykułu jest podsumowanie zawierające najważniejsze wnioski oraz ocenę przydatności wykorzystanych metod.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Zasada kontynuowania działalności gospodarczej

Czytaj więcej

Power of pricing – moc ceny

Czytaj więcej

Nowa ustawa o zatorach płatniczych – lepsza ochrona MŚP

Czytaj więcej

Numer bieżący

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama