Analiza fundamentalna stanowi zespół działań, które obejmują swoim zasięgiem badanie zarówno sytuacji zewnętrznej, jak i wewnętrznej przedsiębiorstwa. Ma ona na celu wyznaczenie „wewnętrznej” wartości firmy. Na cenę akcji na rynku publicznym ma wpływ wiele czynników, które niekoniecznie muszą być związane z wewnętrzną sytuacją spółki, a na przykład z realizacją przez inwestorów instytucjonalnych zysków, w ślad za czym podążają, często niesłusznie, mali inwestorzy. Analiza, której fundamentem jest sytuacja finansowa spółki, a nie przekonania panujące na rynku, służy określeniu opłacalności inwestowania w akcje danej spółki.
Analiza fundamentalna składa się z trzech etapów: analizy otoczenia firmy, czyli analizy makrootoczenia i analizy branży, wewnętrznej analizy spółki (składającej się z analizy sytuacyjnej oraz finansowej) oraz ostatniego i najważniejszego etapu, jakim jest wycena wartości akcji spółki.
Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.