Wizualizacja danych jest jedną z form informacji, najlepszą ze względu na sposób działania ludzkiego mózgu. Człowiek najlepiej odbiera obrazy, szukając w nich zależności. Celem wizualizacji nie jest sprzedaż, rozrywka czy przekonanie do idei. Celem jest informacja. Dobrze zrobiona wizualizacja pozwala czytającemu wyciągnąć wnioski, które pozwalają na podjęcie właściwych decyzji biznesowych.
Jak pisze Alberto Cairo w swojej książce „The truthful art”, dobra wizualizacja powinna być:
- Prawdziwa – oparta na szczegółowym i uczciwym badaniu;
- Funkcjonalna – zawierająca dokładny opis danych i zbudowana w taki sposób, aby umożliwić odbiorcy działanie na tych danych, aby zobaczyć wpływ ich zmiany – np. zmiany w czasie;
- Jest piękna – w sensie atrakcyjności, intrygująca i dostarczająca wrażeń estetycznych dla odbiorcy: naukowców, ale również szerszego grona odbiorców;
- Wnikliwa – pokazująca obserwacje, których w inny sposób byśmy nie zauważyli;
- Pouczająca - zmieniająca nasz sposób myślenia na lepszy dzięki analizie wniosków z niej płynących.
Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.