Celem materiału jest przedstawienie form współpracy pomiędzy spółkami, jak również działami w spółkach, które przynoszą wymierne efekty biznesowe. Na przykładzie zostanie przedstawiony proces powstawania tzw. umowy wsparcia w grupie kapitałowej.
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić co to jest umowa SLA? Skrót SLA, czyli Service Level Agreement w tłumaczeniu na język polski oznacza umowę o standardzie usługi. W praktyce jest to umowa pomiędzy dwoma podmiotami, mająca na celu określenie poziomu świadczonej usługi. Początkiem konstruowania tego typu umowy było zawarcie jej pomiędzy podmiotami zewnętrznymi, ale w trakcie jej funkcjonowania i po sprawdzeniu, że przynosi ona pozytywne efekty biznesowe zaczęto wprowadzać ją również do przedsiębiorstw, określając przy tym standard już świadczonych usług pomiędzy działami. Dobrze skonstruowane umowy znacząco polepszają współpracę pomiędzy komórkami organizacyjnymi w spółkach oraz z reguły podnoszą poziom świadczonych usług, ponieważ usługodawca koncentruje się na parametrach mających znaczenie dla odbiorcy. To jednak nie koniec zastosowań SLA. Przedstawiając pozytywny wpływ na proces biznesowy umowy SLA skupimy się na jej odmianie, tzw. umowie wsparcia, opierając się na przykładzie w grupie kapitałowej. Należy jednak pamiętać, że zakres funkcjonowania tego typu umów może być bardzo szeroki.
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.