Świeżutka dostawa

Tekst otwarty nr 7/2008

Jak właściwie zorganizować sprzedaż wyrobów szybko psujących się? Model controllingu niemieckiej sieci cukierniczej Junge prezentuje A Becker.

de.cubeware.de

„Sprzedaż najlepiej prognozują klienci” - stwierdzenie to powinno być punktem wyjścia dla controllerów odpowiedzialnych za monitorowanie dystrybucji produktów o krótkim terminie przechowywania, dla których każdy błąd w planowaniu sprzedaży liczy się podwójnie - jako obniżone przychody oraz zwiększone koszty niesprzedanych produktów.

Sercem systemu controllingu firmy Junge jest aktualizowana na bieżąco centralna baza danych, zawierająca zapisy transakcji ze wszystkich punktów handlowych. Dzięki niej możliwe stało się zaplanowanie z dokładnością do 15 minut dostaw konkretnych wyrobów do poszczególnych filii.

W rezultacie dokładnej analizy zachowań klientów udało się uzyskać odpowiedzi na szereg pytań. Czy można różnicować ceny produktów w poszczególnych punktach handlowych? Które wyroby należy wytwarzać na miejscu, aby sprostać popytowi? Jaki wpływ wywierają akcje promocyjne na obroty w poszczególnych filiach? W których sklepach sprzedaż ogranicza się do produktów podstawowych, a gdzie pojawia się zapotrzebowanie na oferty specjalne i nowości?

Co więcej, analiza sprzedaży i generowanych marż pozwoliła na stworzenie bazy porównań między filiami i publikację rankingów. W ten sposób kierownicy placówek włączyli się do rywalizacji o premie... a klienci dostali jeszcze bardziej chrupiące bułeczki.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.