W gospodarce opartej na wiedzy, z którą obecnie bez wątpienia mamy do czynienia, tradycyjne metody prezentujące wartość przedsiębiorstwa oparte na sprawozdawczości ekonomiczno-finansowej nie odzwierciedlają pełnej i rzeczywistej jego wartości. Dodatkowo złożoność czynników generujących wartość, zwłaszcza tych zaszytych w trudno mierzalnych obszarach niematerialnych, sprawia, że wartość przedsiębiorstwa i jej wycena nie są obecnie kategoriami obiektywnymi.
Konieczne tym samym staje się stworzenie metodyki pomiaru i standardu raportu pozwalających po pierwsze na identyfikację potencjału kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa i ocenę jego kluczowości w realizacji przyjętej strategii, po drugie zaś na ocenę efektywności i zdolności do tworzenia wartości przedsiębiorstwa z wykorzystaniem zarówno zasobów materialnych, jak i niematerialnych firmy. Tym samym możemy mówić o dwóch rodzajach raportów. Pierwszy z nich to raport zewnętrzny przeznaczony dla interesariuszy, akcjonariuszy, funduszy inwestycyjnych i członków rad nadzorczych.
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.