Teoria i praktyka zarządzania strategicznego dostarczają szerokiej wiedzy na temat rodzajów strategii rozwoju. Już po przeprowadzeniu analiz strategicznych można przyjąć założenia co do wyboru rodzaju najbardziej optymalnego kierunku rozwoju.
Wybór strategii zawsze zależy od aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa, rynku, na którym funkcjonuje oraz aspiracji i wizji osób decydujących o rozwoju firmy. Dlatego też każda strategia jest wyjątkowa i niepowtarzalna.
Kompleksowe podejście do wyznaczenia strategii zakłada formułowanie jej na trzech poziomach:
- ogólnym dla całej organizacji, określającym na jakich obszarach biznesowych firma się skoncentruje i w jaki sposób będzie się rozwijać,
- następnie kaskadowanie jej na poziom poszczególnych biznesów, dla których przyjmowane są adekwatne strategie konkurencji, oraz
- przełożenie jej na obszar strategii funkcjonalnych: badań i rozwoju, marketingu, produkcji, logistyki, kapitału ludzkiego, finansów czy IT, wspierających realizację strategii rozwoju firmy i jej jednostek biznesowych.
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu