Płać za wyniki

Tekst otwarty nr 9/2006

Czy rozpoczyna się era wynagradzania lekarzy za efekty? Doświadczeniami (amerykańskimi, na razie) dzieli się K.H. Fuller – menedżer ds. produktów analitycznych w McKesson Health Solutions.

http://health-care-it.advanceweb.com

Większość ekspertów sądzi, że lekarze staną się grupą zawodową zorientowaną na wyniki, gdy ich wynagrodzenie zostanie uzależnione od efektów pracy. Zbliża się już moment, gdy przeczucia mogą zostać poparte danymi o opłacalności takich rozwiązań, dzięki uruchomieniu pierwszej ogólnokrajowej bazy danych o systemach wynagrodzeń bazujących na zasadzie „płać za wyniki” (P4P).

Zanim systemy P4P staną się powszechnie obowiązującym standardem, warto pamiętać o trzech problemach.

Pierwszym jest dobór mierników efektów pracy lekarzy. Wielkości te muszą odzwierciedlać charakter usług medycznych. Muszą bazować na udokumentowanych informacjach oraz ukazywać obraz pracy placówek opieki zdrowotnej z różnych perspektyw – nie tylko finansowej! Pomiar jakości pracy, efektywności wykorzystania zasobów, satysfakcji pacjentów czy nakładów na informatyzację, to dobre przykłady spojrzenia holistycznego. Mierniki nie mogą być też „defensywne” – ograniczenie kosztów to tylko jedna strona, drugą jest poprawa jakości usług.

System P4P ma szanse powodzenia, gdy zostanie zaakceptowany przez środowisko medyczne. Istotne jest zatem zaangażowanie lekarzy w tworzenie założeń systemu, aby właściwie odzwierciedlały charakter ich pracy i oferowały bodźce, które skłonią ich do działania zorientowanego na wyniki.

Nie wolno zapominać, iż nie da się wzmocnić motywacji zmieniając jedynie zasady dystrybucji wynagrodzeń lekarzy. Oszacowanie przyszłych oszczędności i włączenie ich do puli potencjalnych korzyści to rozwiązanie znacznie bardziej skuteczne.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.